A storia di serve a table festiva


In a vita di u ghjornu, nantu à a table di cena, abbastanza spuntà, sò parechji tazzi è pranzi chì ùn anu micca cunfinate cù l'altri in u culore è a talla. Ma quandu i vintunu arrivanu à noi, vogliu avè un servitariu famigliali da i bins, in chì tutti l'articuli sò in u listessu sticule. Eppo u ghjornu in cusì cum'è una bella ceremonia.

A storia di serve a table festiva da a antichità à i nostri ghjorni si sparghjera annantu à 2000 anni fà. Fu a l'alba di l'epichi moderni chì i corsi chinesi inventaru porcellana. Hanu assai gustu di manghja culuriti, sirvutu nantu à i platti bianchi trasluzi, decorati cù scenzi mitologichi o di u ghjornu. È mentre chì tassece u tè da tazzi eleganti fragili. Per un bellu pezzu, anu detti cura di i vicini u misteru màgiu di a china. In l'Anticu Eggittu è Mesopotamia hè statu ancu cun l'idea di fà prudutti ceramichi cuparti da glaze. Ma elli, prubabile, ricurdaru a pratica moderna. Per pruduce, i stessi materiali eranu utilizati cum'è per a produzzione di porcellana, è una tecnulugia simili. A diffirenza era solu in a ratio di i cumpunenti.

In Europa, u sicretu orientale per un bellu pezzu nimu interessatu particularmente. I platti sò fatti di arcuni, legnu, metalli. In u Medievu, u pòpulu cumuni partenu cumune di cunnessione, da ellu a famiglia sana manca. A volte a sustituzzioni di i pranzi - ancu i ricchi - servite granziu di pani. Prupanu di furnisce e nutizie spesso è pezzi di carne. Ma in u rinascimentu in casini solidi, era sempri più pussibule di vede banqui individuali nantu à e tàvule. Intensivamenti sviluppatu è a produzzione di ceramica artighjanali. Pruvene speciali l'italiani, inspirati da l'opari di maestri di l'Arabi, chì cupèvenu ceramica cù stagnante.

E in u 17u è u 18u seculu, grazia à a scuperta di novi rotti di mare, i buttrei esotica eranu in Europa: tè, caffè, cacao. Avianu bisognu d'utensili speciale: cunti eleganti, platti è bule. I Mercanti pigghianu prestu una porcellana preziosa da i paesi orientali è a vinniu in Europa per un enormu soldi. Un Connoisseurs di bellezza hà avvishatu avà veru quantu era l'admirazione di cena per articuli artisti artighjanali da questu materiale. E, à a fine, volenu fà per elli.

Quandu l'Elettorale di Sachsen Augustus Strong hà invitatu à u so servìtziu u chimicu Johann Betger. Stu chimicu hà prumittu di apre a manera di fà un oru. L'alchimista di muntagna ùn hà micca amparatu da ottene stu metal. Ma, seguitu l'esempiu di i Cinese, vinni cun ricetta per fà porcellana da kaolina. A Kaolin hè una plastica argilla bianca, à quale hè stata aghjustata feldspar con mica bianco, è quartz o sabbia.

Aghju dettu chì a porcellana orientali ùn era micca menu valore ca l'oru. Agostu Strong avvede veramente ciò ch'elli prufitti l'inventi offerenu. In u 1710 hà urdinatu di custruisce in a splutazione di porcellana di Dresden Meissen, chì prestu prestu famosu. In prima, l'artisti sajone anu pintatu produtti in u livellu orientale. Ma à pocu tempu anu accuminciatu ad accumuderà cù ornamenti è imagini più diversi - paisaghji, sceni di caccia è altre bellezza. Vale di sti capulavori cartamenti! Ma a dumanda per elli era enormu. Clienti ricchi, cumpresi monarchi di tutta l'Europa, urdinatu micca articulati individuali, ma solu parenti per assai persone. Diversi dining rooms, tea, coffee sets. Ci era una tradizione per serve di table in u listessu sticule. A strada, in Russia, a più grande coleczione di a porcellana Meissen fu recullata da u Count Sheremetev. Pudete ancu vedà in u Museu di Ceramica in l'estate Kuskovo.

In Francia, intantu, l'esperimenti erani ancu in u colpu. A so longu u 16 ° seculu, Saint-Porscher hà sappu di manera di facenu, imitannu ceramica Italiana. In attu, una pocu faine di i Francesi per ellu è appruvata da u nome di a cità di Faenza in Italia. Ma nantu à issi riescinti artighjani lucali ùn mancanu micca. E in u risultatu di manipulazioni ingeniusi cù a sula, u salti, u sorsu è u guitù in 1738, a so chjamata porcellana blava hè stata ottina. Clay in quasi ùn hè micca cuntinutu, per quessa hè apparevutu ancu più "trasparenti", chì firm, è micca pura bianca, è crema. Sempri Fabrière Sèvres (rispettivamente, in a cità di Sèvres) hà cuncurdatu cuncettu cù i Cinese è Sassone. E micca solu per a so qualità, ma dinò per u so designu pocu pupulari. Maestri francesi pruducianu gruppi di e formi u culori più diversi. Per esempiu, u pranzu puderia s'assumiglia à una foglia. Saucema - melone. Sugar bowl - colifore. Una bistecca hè una legnotta!

In u XVI-XVII seculi. I Successi in a fabricazione di fanno hà fattu l'Olandese. I Fabricae in Delft producianu grandi quantità di platti cheap. È à pocu tempu sta ceramica accuminciau a èssiri populari cun populi cun u ritu mediu. Tuttavia, ùn importa ciò chì hà caru cù a so cumpunimenti di porcellana, a dumanda per elli ùn stillu micca diminuinu. Dopu tuttu, dimustrò u benessimu è a pusizioni alta di i patroni. I fabricai di porcellana apparìanu in Auropa unu dopu l'altru. Rinascenu ùn passava da i so culleghi occidentali. Quantu à u 1746, u chimicu-scientist Dmitry Ivanovich Vinogradov hà scupertu a tecnologia apprezzata. Fàbrica di Porcellana di Lomonosov, stabilitu da l'ordine di l'Imperatriz Elisabetta Petrovna, hè diventatu un cuncurrenti di e dinò di l'imprese europei. Prima di a rivoluzione, era in una propria reale è sopra principamente fiatu sottu Catherine the Great. Idda generosamente urganizata i forze cerimoniali, è alcuni di elli cuntonu finu à una mila elementi! È in u XIX seculu erani tanti piaghji petri, in particulari in a regione Gzhel.

À a fine di u XIX seculu, u gruppu di platti nantu à e tàvule di i caseroni ricche di l'Europa hè criscenu à u limitu. Prima di ogni invitatu nantu à a tela, ci sò, cum'è in a parata, numerosi pranzi di bocelli, prima, secondu, insalata, desserta, frutta. Questu ùn si pò cuntà totuzza di latti d'oiler, frasi di jam, zuccheri, milkmaids, cunti, cunti di frutta, cazzi per dolci.

Pariate chì ùn ci hè nunda più di inventà ... tuttu hè digià stata inventata! Ma ancu in i nostri tempi, u serviziu segue a migliurà. Basicamente, grazii à i ristateursi, chì vulianu pruduzzione prufessiunale l'alimentu di i so chefs. Introduciuvonu l'assiette di presentazione - un grande pranzu "per sirviziu", cun una bella pinta di margigni, nantu à quale i chjusi cù i primi è i sicondu secondte sò colpi. Restaurateurs also expressed the idea that all items should be "docked", facilmente almacenatu. S'ellu sò densamente inseriti in l'altri, ci hè menu possibientu di ruttore quandu si portanu una muntagna di platti in i vostri mani. E, in più, disinfettori prominenti sò spessu travagli in l'apparizione di i servizii muderni. Dopu à tuttu, ancu i platti più crescrittu pò esse solu un cuntinuu per l'alimentari è i gassati, ma ancu un artu! Questa storia cun u paràmetu di tavuletta era cum'è fà ricurdà chì ancu u listinu cusì cusì dilettante si hè ancu più deliciosu si a tavola hè decorata cù platti luxurii.

Da quelli tempi, i servizii di serviziu chì sò diventati leggjesi anu usatu:

- "Un serviziu cù una rangla verde", cuncepitu per 50 pirsuni è cumpostu di 994 articuli. Hè statu creatu da a fàbrica in inglese Wedgwood per Catherine the Great è hè guardatu in l'Ermitage, in San Petesburgo. Tutti i prudutti sò stati ammustrati cù parechji paysages, perchè a regina è a so cunquistata ammiraghjanu i boschi, campi è palazzi campagnoli di l'Inghilterra. In modu, tuttu queste bellezza hà survivutu sicuru à dui evacuazioni: in u 1917 è u 1945.

- U «serviziu di cignu» di Kendler hè stata fatta in u XVIII sèculu in a Meissen Manufactory è consistia di 2200 pezzi di porcellana. Sò stati dicurati cù allevà imaghjini di tutti i tipi di criaturi chì vanu in l'elementu acqua.

- "U serviziu di a Queen Victoria", creatu da u Manufactory Herend, fù chjamatu dopu a Reina Britannica. Dapoi durante l'Exposizione Mundiali in u 1851, fù affascinatu da u simbulu simplice cù fiorini fugliali.

- U più famoso di porcellana russa - "Guryevsky" ("Russian") - hè stata fatta in principiu di u XIX seculu. Avà, a maiò parte di questu hè storu in Peterhof. Hè numinatu per u tempore di DA. Guryeva, sottu u so travagliu di guida era in modu. U serviziu hè decoratu cù minimi faciule in sicretu cù gravure è litografie chì riprisentanu l'aparenza è i costi di i pòpuli di Russia. È ancu attraversò l'opinioni di e diverse cità è ogni tipu di sceni genre.