A verità tutta di u sviluppu prematuru di i zitelli


Dopu u sviluppu primu di u ghjornu, forsi, solu chì pare pare assai poviri ùn anu micca intesu. Nta l'ùltimi anni, pruvvidenza cunvincenti hè statu ottinutu di quantu hè un capricci di capacità capaci di u zitellu di u zitellu. Ma in paralelamente, e voce di l'altri, nè menu prutezziunatu è rispettatu, anche sonu: psicologu, maestri, medichi. U cervu fràggicu è u sistema nervu fràggicu di l'ominu hà bisognu d'una attitudina sensibule cù cura è l'stimulazione eccessiva di l'intrugliu ùn devenu micca solu avvicinamenti, ma pò infriga un dannu irreparable à u zitellu. A verità tutta di u sviluppu prematuru di i zitelli - in questu articulu.

Quale hè?

Una grandissima di l'idee di u sviluppu primu ghjaci in u fattu chì, à causa di a so aspettu, l'attitudine versu i zitelli hà cambiatu significativamente. Da u tempu anticu finu à pocu tempu, sò stati cunsiderati indefere, ignurante, chì e cose manca per parechji mesi si sò ridduciuti per esse alimentati è secche. Oghje, paisanu pensativu sapemu chì ancu l'omu più minimu hè ghjuntu una persona cù cumbenzi emotivi è intellettuale chì deve esse casatu. Pudemu di cunfidenza di a furmazione di una nova cultura parentali. Ciò chì hà fattu quinete vinti anni avè solu l'articuli solitiali eranu stati resolvuti, oggi addiventa un fenomenu in massa. Più parechji i zitelli sustene i picciotti, insegni à natà è esercitivi gimnastici cumplessi è, sicuru, sò impauriti in u sviluppu inizjali di e so capacità. Invece oghje, quandu a primu ghjenerazione di i zitelli purtati da i pianu assai pionevi di u sviluppu primu sviluppatu, si ponu esse chjucu quantu scantichi sughjette è quantu tanta tentazione chjudaranu à aspittà per i paisani chì anu pusatu u pede nantu à strada.

Circu di i zitelli formati.

Questu hè u più difficult to avoid. Eppuru, cumu a resistenza di ùn spetta à i sposi i maraviglii sorprenimi di u zitellu in leghje, scrittura, musica. Cumu ùn si pò esse immobbili da i so talenti davanti à i vostri parenti è l'amici? Cumu ricusà à participà à a cuncurrenza di i giovani talenti? Dopu tuttu, quantu hè dolci u core quandu vi vede un grandi palcuscenicu un ballerinu di ballet in un pappu trasparente o un ghjovanu viulistru chì cunflitti à realizà un cuncertu completa? In ogni casu, l'esperanza mostra chì una manifestazione iniziale di talentu hè assai preghjudiziu à u zitellu è à i genitori. Una cooperazione alegiva cun u zitellu hè stata rimettita da una preparazione infinita è infinita per i competizioni è e competizioni. In u locu di l'admirazione sincerea vene a vanità è a razza d'agiotage per i novi successi.

S'ellu hè assai talentu, premature à forze a so capacità hè più periculosa. U figliolu, dotatu da qualche talentu, anu un sistema nervu assai inestabile. Per quessa, trattamentu irraasonable incaricatu di ambizioni parenti pò pò esse facilmente à l'espansione nervosa è ancu à i malatie.

I radichi di a vanità parente.

Seconce cù farisa cun ellu stessu: in novi nuvelli di deci, a causa di u celo parentale hè insatisfacción cun a zitella. I dreamed of being an excellent student, però ùn pudia piglià a matematica cù a fisica, almenu à quattro. I dreamed of sports victories, ma eranu riittate per i razze di sanità. Mi vulia sapè a ghjucà u viulinu, ma ùn era micca un rumore ... È di sùbitu, quandu u babbu pareva, i paisani amparanu di u primu sviluppu. Ci hè chì hè un miraculu manera per ogni zitellu per trasfurmà in un nimu prudigiu! A principal cosa hè di principià à u tempu. "Dopu trè, sò tardi!" I maestri avvenna cun forza. U mo figliolu pò assicurà guasgi tuttu ciò ch'ella ùn puderebbenu, diventerarà sempre u diploma d'un studiente, un musicu, un atleta. A vita di a famiglia sana hè subordinata à l'idea grandi. Hè benefica da a so carriera, a so mamma, a compra di prestazioni è u pagamentu di i classi diventenu l'articulu principali di u budgetu di a famiglia. Aviani, aunts, troppu cunnessi à a razza alla famiglia. Vale a pena: avemu un genius! Perchè u tempu, u zitellu, forsi, per l'alegria di i genitori aduprà tuttu ciò chì hè dumandatu da ellu. Ma quannu si addiventa i più vechja chì ùn hè micca sognu di una carriera cum'è skater, painter o mathematician, battelli reale cumincianu à a famiglia. Dopu tuttu, in u nome di u so avvena, tanti vittimi foru sacrificati! Dopu tuttu, hà assolutu stu successu brillanti!

Cume disappuntu migliori aspetta l'ambiziusi papi è i mariti, si devenu chì u zitellu più largu ùn tira più nantu à u pruducidatu titulu di u zitellu prodigia, è i zitelli di parechji avanzati cun l'età ùn sò micca stati pigliati, ma ancu di u so figliolu. U zitellu, sintendu chì ùn hà micca campatu cumu e so expectazione, suffreru doleramenti. O, più peggiu, dudarete: fà chì i genitori amò o hà avellu valurosu à elli, solu mentre ch'ellu era u campionu è u vincitore?

In early o puntuale?

In i primi misi di a vita, u moveru di u zitellu hè prestu in rapidità, è i ligami trà i cèl·loli nervi sò furmatu. Duranti stu piriodu, u babbu assorve una quantità enormi di nfurmazzioni supra ellu è u mondu chì u circondu. Ricurdà uni pochi di documenti o ancu centu cintunarii di icons extra è cuncetti per ellu - un cume di pocu. Allora perchè ùn ùn ensece à u zitellu à leghje, matematica, musica in questu pezzu, in quantu à l'età di scola, quandu u crescenu di u guvernu hè casi cumpletu è ogni informazione hè digestionata da una diffarenza più grande? Perchè in pràtica tutta a pena un pocu diffirenti. Quandu u zitellu nasci, u so cervu ùn hè micca sviluppatu è in i primi mesi si trova in grandesta propiu. Ma prima, quelli dipartimenti chì eranu rispunsevuli di funzioni simplici deve prima maturu: vista, audioma, toccu, coordination of movements, speech. E solu avè attivatu i zonii di u cori cun specializazione più cumplida: lòggica, percepzioni di a parola scritta. U cervellu di u zitellu hè assai plastica, è se stimulatesu u sviluppu di e so divisioni supraniate in quantu i più rimettimi maturi, ùn pò micca conduce micca a manifestazioni di l'ughjettivu prima, ma à i consecuenzii più imprevisibles: ritardamentu in u sviluppu verbale, indipindenti, iperattività, ancu autismu.

Hè significatu chì avete bisognu di abbandunà l'idea di sviluppà a capacità di u zitellu à una età curretta, u metti à u kindergarten, è ancu à a scola? Ùn toccu. L'assimilazioni attiva di l'infurmazioni ne necessariu precede à u periodu di a percepzione passiva. S'ellu duru stu periodu u zitellu si trova in un ambiente attivu di sviluppu, ellu hà amparatu è ricurdativi di tutte ciò chì u so corpu è u moveru sò pronti per ellu, per quessa, à tempu, è, forsi, assai più chjaru di i piu di ghjoculi generali. Questu, in a lingua di a pedagogia moderna, hè una zona di sviluppu proximale. Allora, quandu un zitellu hà svighjatu da e primi simane di a so vita, stendu nantu à a so zummia nantu à u pavimentu o in l'arena, induve ci sò parechji ghjoculi interessanti, ùn pudere micca trasfurmà in i sittus prescritti, ma à cinque o quattru misi. Se u zitellu stessu sò mantene u sabelutym in a cunclusa, chì stallate nantu à u so stomacu per un pocu minuti, pò inizi à crawl notevli più tardi à u scopu di scaccià o di ùn avè micca sfondate à tuttu. U stessu pò esse riferite à alcuna altre campu di attività. U zitellu sia intesu u discursu annunziatu à quellu longu prima di u principiu di parlà; vede e lettere è e parole - prima di cumincià à leghje, è u labellu è i culori - prima di disegnu.

In altre parolle, parlendu di u primu sviluppu, dì chì u zitellu ùn sviluppà micca micca prima di a norma, ma in una puntuale manera. Eccu, nò più tardi À questu, è cercanu tutti i genitori. È, finarmenti, accetta per mè a verità chì u zitellu ùn li devi nulla à nimu. E dete à vive.