Comu lavà un lustru cristalellu

Lighjetti di lighjate di cristalli anu sempri cunsideratu simbulu di lussu, chic è ricchezza. Per ellu stessu, l'arandura hè digià bella, è si nantu à e so faceti di i so culleghi di cristalli tocanu à u culleghju multicolore, in questa vista è in tutti i belli l'ochju. Sta funzione di u candela cristaline si manifisteghja in quelli obxetti in l'internu di a stanza, chì si sò stati una fonte di a luce, per esempiu, nantu à sconces è lampi, perchè a lumera in questu casu, quandu pruveni da l'internu, refracta è pruticamenti trasforma l'espai circundante. Ma u tempu, sottu a influenzà di u polu, u cristalu si torna turbatu è pèrdite a so gluriosa brilliance. Allora, più tardu o dopu, l'aranura di crystal must be cleaned or washed to restore the former beauty. Quistanu a quistione: cumu per lavà un lustru cristalellu?

Ci hè assai metudi per lavoru lighjendi di u cristalu, in ogni casu, hè necessariu di sceglie, basatu annantu à u gradu di a contaminazione.

U primu mètudu di a pulitica hè a pulitica secca, quandu hè solu bisognu di scancerà a polvera di u candela. Per questu mètudu hè necessariu avè un pappellettu. Brush-daster hè un sbagliu chì hà un effetti anti-staticu. A l'epica di purificazione di l'aranciu di cristalli, hè bisognu di pruvà per esse sicurità chì e sospizzioni ùn tocanu micca l'altru à stu mumentu. I guanti sò sempre purtate nantu à e mani, postu chì ogni toccu di e mani di una persona, ancu accidintali, pò abbandunà una traccia nantu à a superficia di u colpu di u cristal, chì solu ponu esse eliminati da a limpezza umita.

Se l'aranura di cristalli ùn hè micca solu cumposta da u polu, hè necessariu una sguenza umita. Per lavà l'aranciu di stu modu, hè chjaru disassembramentu è sguassà tutte e sospensioni. In più, i suspinsati sò lavati bè in acqua fridda, in quale aghjunghjenu un detergentu specialu, è poi sguassate seccu cun un tela.

Sì avete sfattatu u candulariu, chjamatu tutale di a sospensjoni, ùn hè micca travagliatu per qualsiasi ragione, perchè avete bisognu à una scogliera per purificà. Hè necessariu subirle è aghju usendu l'indumenti cù ogni suspensione di cristalline in u candela. Una robba per lavà ci vole à manca in una solu di detergente, è quandu lavu, ùn pruvate micca fà presse nantu à u cristal.

Semu devi esse ricordati chì qualsiasi lustru cristaluzzu, in più di u fattu chì hà colmeni di cristalli, havi assai parti di metalli chì sò propensi à corrosione quandu l'acqua si mette nantu à elli. Hè per quessa chì averite bisognu d'allora tutti i sirvuti di a chandelier seca.

Ci hè pruduttu chì, in più di i detergenti chjappi chì sò venduti in a tenda, ponu accede solu suluzioni chì sò disposti cumu "ricetti" nazionale. Una di tali ricetti, per esempiu, furnisce per lavà un candele chjaru cù l'ammonia. Per preparà una solu suluzione, cunfittite ammonia (un quartu) è acqua fridda (trè quarti).

Dopu chì a suluzione hè stata dispostu, un pappu o ciofanu (o qualsiasi qualsiasi materia impermeable) sò deve esse situatu nantu à u pavone sottu u candela. Allora, scalendu a scala, sottumessu ogni suspensione di l'astuca cristaline sottu à a solu preparazione. Quandu a suspension hè secca, u brillo originale tornarà à elli è si raligraranu di u patrone cù a so bellezza di novu.