Cumu sviluppà l'attinzione in prighjurnariu?

"Be attentive!", "Paga attenti!", "Chì ùn avete micca attente!" - quante spessu cun frasi simili facemu turnà à u nostru preghjudiziu. E quantu pocu pensemu à questa nozione di "attenzione". Chì ghjè sta? Hè bisognu à sviluppà sta capacità in un zitellu di età preescola?
L'attenzioni hè un prucessu di cuscenza chì aggrupa selettivamenti è hè diretta à un oghjettu. Se un zitellu hà un nivulu di attinzioni di sviluppu, dopu in u futuru, aiutà à l'appruvamentu in l'a scola, serà più faciule di cuncentrazione, è ùn serà micca distractatu. Mentri u zitellu hè chjucu, a so attenzione ùn hè micca vuluntariu, ùn pò micca cuntrullallu, hè spessu distractatu da l'occupazione principali, hè difficiule di cuncentrazione. In questu relazione, qualsiasi attività di u zitellu ùn hè micca impermanente, chinu d'imprese, ùn finisce una cosa, capisce per un altru.

Hè per quessa, finu à chì u zitellu hè cultivatu, l'adulti bisognu à aiutà à sviluppà a sunt. U risultatu ùn hà micca bisognu di longa, è i genitori seranu piacè maiò à truvà chì cù u sviluppu di l'aiutu voluntariu, u zitellu hà un sensu di responsabilità, ora avè travagliatu cù cura à ogni misura, ancu s'ellu ùn hè micca assai interessante. L'attenzione arbitraria hè parechje pruprietà, u sviluppu di quale hè necessariu per u so sviluppu graduali. Per esempiu, una di e prupietà hè a quantità di attenzione. A cuscenza di u zitellu hè capaz di coperà unepochi di oggetti omoogenei, questa quantità hè chjamata u voluminu.

In più, se un zitellu poni focuse nantu à parechji ogetti, questa hè a pruprietà di a cuncentrazione. A propiu pruprietariu di l'attenzione segundu da l'annunziu precu è ancu devenu esse desarrollatu in u zitellu. Fighjendu nantu à parechji ogetti, un zitellu poni esse realizatu parechji azzioni cù rispetti à elli, senza perde di vista di qualchi ughjettu, perchè u zitellu averà imparà à a so attenza.

Hè impurtante di piglià u tempu è di cambià l 'attenzione, questa capacità aiutà à u futuru cun facilità per navigà in ogni situazione è saltemu d'una attività à l'altru.

E, sicuru, l'attenzione deve esse stabile, perchè aiuta à l'autore-cuntrollu in u pre-maistariu, è in l'anni di scola, questa skill hè assai utile.

Tutte e proprietà di l'attenzioni pò esse sviluppati à i diversi gradi. A cuncentrazione pò esse altu, ma un livellu di stabilità, o a cuncurrenza sviluppata massimu, mentre chì u voluminu ùn hè micca grande.

Per u sviluppu di tutte l'immubiliarii, eserciteghja chì u zitellu sarà cuntentu per esse rializatu sottu i guidenza di l'adulti, è i genitori puderanu a valutà u livellu di sviluppu di una pruprietà particulari di l'attinzioni.

Eccu unempiu di un esercitu per a sviluppà a stabilità d'attenzione. Sò dispusitivi trè filamenti per u zitellu. L'iniziu è l'estremità di i filamenti sò devi esse rispittivamenti in i mariti uccisi u mandolinu. L'iniziu (situatu à a manca) di i filamenti sò numerati da 1 à 10, è i so fini ùn anu micca bisognu di i numeri iniziali, questu, l'estremità sò confusati. U zitellu saria visualmente (senza l'aiutu di diti o un lapis!) Truvate a fini di u filu è nomene a figura chì currisponde à u numaru iniziali. Se u zitellu hà fattu copse cù questa tasteru (questu, truvatu tutte l'iniziali-fini) in 2 minuti, pudemu pudemu parlà di un livellu suffirenziatu di stabbilità d'attenzione.

L'esercitu dopu vi aiutà à u zitellu sviluppà a veloce di cunnettazione. Per fà questu, accunsenu in anticipu chì u zitellu, sente a parola chì denota l'animali, per esempiu, salta. E dopu chjamate qualsiasi parolle, cumpresu i nomi animali trà elli. Per esempiu: un libru, un casellu di focu, una padedda, MONKEY (saltu), una cullette, neve, una bota, un ispilettu, un DOG (salto), etc. Se u zitellu si perde, avete bisognu di fà parechje volte, aiutendu, è quandu si fa, pudete aumentà u tempo. A seconda stage hè cumpletu: dopu avè intesu u nome di l'animali, u zitellu hè stompi, è u nome di a pianta - battennu.

Queste è altri esercii per u sviluppu di l'attinzioni ùn sò micca intrusivulà, abbattante è di vitturisce u zitellu, aiutanu à u zitellu sceglienu pè enfasi è esse attenti.