I primi ghjorni di a vita di nascita

U nascita di un zitellu à u lume hè un prucessu complexu di passene attraversu strade pathi patrimonial. Hè dichjaratu chì stu "travagliu" hè postatu in u subconsciousu di una persona per a vita, postu chì hè duranti u piriodu iniziale di a so vita, vale à dì chì quandu vene in u mondu, chì u zitellu speranza enormi soprascritti. Per quessa, i primi ghjorni di u novu hè assai impurtante in a so vita à stu mondu.

In u corpu di a mamma, u zitellu era cale è cusì - ci era sempre una è chì cena a temperatura, constantemente à u zitellu hà vinutu l'ossigenu è tutti i nutrizi necessarii. U zitellu hè stata prutetta da e influenzarii esterni è i danni. In u corpu di u zitellu ùn hà micca vistu nudda, perchè hè assulutamente scuru, i pulmoni ùn anu micca travagliatu, cum'è a via digestiva.

Finalmente, u zitellu nasciu. À u primu ùn senti micca nunda, perchè ancu u liquid in l'ombra internu. Ma a luminosu chjuchettone ellu, è rintra l'occhi, accustatu à a bughjura. A mugla di u babbu infirmutu hè sottupostu à parechje trembili, parevanu assai disprezzanti à u zitellu. Dopu à dà nascita, u zitellu hè chjucu à una cala di freti in quantità, hè cum'è s'ellu ci sò stati strippi in un occasu, purtava cun l'acqua fridda, è ancu culpitu à u ghjàldu. In i pulmoni di i pulmoni rotulati di u zitellu, l'acanthamento di l'airegi, l'arrimpicali è a causa di respira, questu prufunniu ancu u dulore à u ghjudizioru. Dopu u primu chiancutu dispèsu, u zitellu ùn si respunnassi u so propiu. u primu suspiru hè assai impurtante, perchè provene respira à u core, chì ùn pò esse senza l'ossigenu. U respiru di u zitellu hè stabilitu in cinque minuti da a nascita.

I primi ghjorni di a vita di u culuniale sò un tempu impurtante chì tutti i sistemi di u corpu sò ricustruiuti, tutti i miccanisimi è funzioni chì "durmianu" in u corpu di a mamma partenu da travaglià. U zitellu devi esse breathe, ajustate a temperatura di u corpu. Appena a testa di u picciottu addiventa rosa, cum'è a so circulu di sangue hè megliu.

Questa adattazione di un novu in i primi ghjorni di a so vita ùn hè micca piacevule, ancu se u nascita era prestu è senza cumpressioni. A primu frazzioni di l'adattazione di u natuvuru dura trè ore dopu u nascita. À questu tempu, l'hormone di a mamma hà sempre predomine in u so sangue. In a seconda fase, l'hormona parente diminuinu gradualmentu, sò sustituiti da l'hormone di u zitellu. In a terza fasa (circa u 5 ghjornu dopu à u ghjornu), l'hormone maternale è propiu in u sangue di u zitellu anu a minzione.

In i primi ghjorni di a vita un nascumilu pò pèrdite pisu, cambia u corpu di a pelle, frette. Tali mudelli passanu rapidamenti, sò cunsiderate fenomeni fisiologici di transizione.

Un zitellu nascitu dopu à a 38 simana di gravidanza hè cunsiderata sana. U pesu corpu di i picciotti à termu hè di mediu 3.400-3500 grammi, di zitelli 3200-3400 g. In i primi ghjorni di a vita, i zitelli anu pisatu perchè di fami è pèrdita di l'acqua cù sudore. È ancu esse intensificatu ùn mancanu micca stu prucessu. U pianu di u corpu hè tuturatu finu à u 6 ghjornu dopu a parti. U zitellu aghjunghje rápidamente u pesu, s'ellu hè spessu aplicatu à u pettu, dà un bevande entre i pinsamenti, observe i regimi termali.

Li bebburi premature sò più longu chì i donatori sò adattate per e cundizzioni di l'esistenza circundante. U periodu di a so adattazione sò assai più grande, a so cundizzioni pò esforzà significativamente durante u periodu d'adattazione. Li bebburi prematuri perde u pesu di corpuscule è sò più difficlii di ristabilciarii ca li babysgiani, per avè bisognu di più cura è più frequenti.

Cusì, i primi ghjorni di a vita di u natuvicu - u tempu chì i figlioli anu bisognu d'assistenza è cura. A mamma ùn deve esse in questu tempu vicinu è furnisce u zitellu cù tuttu ciò chì vole necessariu.