L'usu di viburnu in a medicina

Où crede è quandu u viburnu fructifica?
Kalina vulgaris hè un arbulu è un arvulu bassa cù una corona irregulati. U viburnu si sviluppa nantu à a riva di u boscu, in glades, prados, cruccioni, longu i banche di fiuma è laghi. Oghje in sta pianta si trova in a fini di maghju - prima ghjugnu. À a fini di l'aostu o di prima settembre, u viburnu ripens fruit - berries globulare rosse. A maiò parte di u fruttu maturi hè un ossu chjusu. A applicazione di a medicina si trova micca solu e biscotti, ma fiori, è di a cortezza di granu. Chì hè a causa di l'usu di viburnu in a medicina?
Kalina hè statu assai usatu in a medicina per a presenza di certi composti biologicially attivi pussibuli pruprietà mediali. Per esempiu, in a cortezza di u viburnu, u glucosur viburnu, l'acidi organici (formic, acetic, valeric), vitamina K, sustanzi tannichi è risinuiscenu sò disposti in grandi quantità; prisenza di vitamina C, pectina, carbuidrati di facilità di digià; in sardi hè di u 20% di l'olii grassimi. In accordu di a presenza in varii partiti di a pianta di certe sustanziali utili in a medicina, l'scorchera o raghji di Kalina sò usati.

In quale casale hè Viburnum utilizatu in medicina?
A bervaunna ani truvatu l'appiecazione in a medicina cum'è un antipiritu, calmante, anticonvulsante, è hè ancu utilizatu per fraccionari è di fighjà i sangramenti uterini. A decocuzione di a corteza di u viburnu hè utilizada per a menstruazione dolorosa. Glucoside viburnin, cuntenutu in suchi materia prima medicinali, hè un vasocompressivu è un anestèsimu. L'annu vitturu hè ancu usatu in a medicina per u trattamentu di a tezza, i friddi, disturbi gastrointestinali, i malatie di rino e liver.

I boli di Kalina anu un'etru diureticu è ponu sviluppà a cuntrazzione di u core. Alimentà u fruttu di u viburnu hè cunsigliatu da u pacivale cunvalevule, cum'è e raghji anu un esercitu geniculatu in u corpu umanu. I frutti di u Kalina, cù l'osse in elli, eranu usati in medicina per l'arterial hypertension.

In più di scorchera è bacche, Kalina, à volte per ghjenti medicinal, l'adopru di i so fiori è i radichi hè permessu. Per esempiu, a scumparuta di i fiori di u viburnu hè utilizatu per eczema è di ghjistiani per rimediu esternu. L'usu di decoccu da i radichi di Kalina in a medicina famigliali hè cunsigliatu per scrofula.

I frutti di u viburnu anu truvatu l'appiecu solu in a medicina, ma ancu in a industria alimentaria per a pruduzzioni di cunfisaria.

Dmitry Parshonok , speciali per u situ