Neurìggica di u trigeminu o nervu faciale, arteritis timida, fheochromocitoma

L'arteritis Temporal hè una maladizioni caracterizata da infjammazione di i vini sanguini di calibre mediu, di sangue chì furnisce u scalp. Cù una forma cumuni di a malatia, ci hè parlatu di una cellula gigante, o arteritis cranica. Neurìggica di u trigeminu o nervatu facial, arteritis timida, fheochromocitoma - u sughjettu di l'articulu.

Stampa clinica

I sintomi di l'arteritis temporali sò:

Approssimamenti in quartieria di i casi, l'arteritis timpurali accumule a polimialgia reumatica (una maladie caratterizata da u simmetricu dolore è rigidità di i musculi di l'ombra è di a pelvica). A volte l'evidenza clinica di a malatia hè fuzzy, cù a prevalenza di sintimi sintomi cum'è a fatigue, depressione, a frebba prolongata, a perdita di pisu è l'appetite. U primu diagnosi di l'arteritis timida reduciu significativamente el rischiu di sviluppà cegatura. A basa di u diagnosi hè spissu interna di e teste esterni è i risultati di l'assestivu di sangue. Cù l'ecumenizmu, u mèdicu chjama l'attinzioni à u soreness in l'artèria tempurale è a diminuzione o l'absenza di a so pulsazioni.

Esame

I causi di l'arteritis timida ùn sò micca elucidati. Ci hè una supposizione chì sta maladie hè assuciata cù una risposta immune patologica in i mura di l'arterie. Hè cresce chì un mecanismu simili sottumessu à u sviluppu di polimialisi reumatica. A perdita di a visione in l'arteritis timida hè dovutu a trombosi di i vini sanguini retini. Impussibule visuale transiente è dolore in a mandibula sò assuciati cun restrizzioni parali di u flussu di sangue. I dati chì indicanete a natura infizziosa di a malatia ùn sò micca dispunibili. L'arteritis Temporal ùn hè micca una malatie hereditaria. In ogni casu, i differenzali interracialità in a morbidità indicanu chì una predisposición genetica pò ghjucà à u rolu in u so sviluppu. Cù sta dinamicità pusitiva arteritis timida hè osservata dopu à dui o trè ghjorni di terapia cù dosiche di steroidu. À u risicu di a perdita di vista, certi specializatori prupietinu accuminzari lu trattamentu cù steroidu intravenuali. Quandu sviluppa disordini visivi, l'amministrazione orali di prednisolone à una dosa minima di 60 mg per ghjurnata hè recomandata. Cù arteritis timida, hè impurtante ùn deppendà l'inizione di u trattamentu finu à l'uttine di i risultati di bippa. A biòpsia arteriala deve esse realizatu quant'è pussibule. Durante a prima settimana di u trattamentu steroidu, i so risultati sò ponu esse pusitivi.

Segmentu à longu

À i primi risultati pusitivi di u trattamentu, a dosi di steroidu digià hà diminuite à u livellu minimu di mantenimentu (7.5-10 mg per ghjornu). Questa reduce in sensu u risicu di l'effetti secundarii di u terructuu steroidu (per esempiu, l'ostiaporatu o resistenza ridutta di i infizzioni). In certi casi, l'immunosupressanti (per esempiu, azathioprine o methotrexate) sò prescritti in postu di steroidi, principalmenti di questi pazienti chì sò severamente affettati di l'abulizioni di corticosteroidii. Per impidiscia a richieste di u trattamentu di a malatia, duverà durà circa duie anni.

Per evaluà l'efficacezione di u trattamentu si eseguisce:

U prugramma dumore depende di a puntualità di u principiu di trattamentu. In casu di imprecisione visuale seriu, a probabilità di ricuperazione sana hè chjuca. In ogni casu, in u sughjettu di u trattamentu, ponu esse osservatu a funzione parziale di a funzione visuale. A prugressioni di a malatia dopu à l'iniziu di u terru di steroidu hè improbabile. A riduzione di a dosa di steroidi pò accade una relazione di a malatia. In ogni modu, u riscu di riniscenza hè riddudu dopu à un annu è un annu di trattamentu, o un annu o più dopu à a so termine. A rimandanza tutale hè generale alcune after two years from the beginning of treatment.

Morbidità

L'arteritis Temporale sviluppa in i più generale di 50 anni. I donne sò sbagliati dui volte è l'omi. A prevalenza di l'arteritis timida varia d'un paese à paese. In average, trà e persone più vechja di 50 anni, l'incidenza hè 0.49-23.3 casi per 100 000 population per annu.