U sonnu è a so impurtanza per a salute

Circa un terzu di a vita spent in un sognu. In ogni casu, a durata di u sonnu varia per a so vita è hè diversu in i zitelli è l'adulte. U sonnu è a so impurtanza per mantene a salute hè un tema impurtante oghje.

U sonnu hè una cundizione fisiulogica chì hè accumpagnata da l'impedimentu di a cuscenza è un rilassamentu di u metabolismu. In un sognu, spent spend about a third of life. U sonnu hè una parti integrale di un ritimu circadianu nurmale è duverà sempre una sera di a notte.

Duration of sleep

I mudelli di sò dorme è staghjate cambienu cù età. Un picciriddume ghjornu duverà 16 oru di ghjornu, è l'alimentazione si mette ogni 4 ore. A l'età di un annu un figliu dupità circa 14 ore à ghjornu, è à l'età di 5 anni - circa 12 ore. A durata media di dorme per i adolescenti hè di circa 7,5 settimana. Se una persona hè datu l'oppurtunità di dorme, ellu dorme un media di 2 ora. Ancu in l'absenza di u sonnu di parechji ghjorni, una persona pò raramente dorme più di 17-18 ore in una fila. In regula, una donna hà bisognu di più un pocu di tempu per dorme cum'è un omu. A durata di u sonnu cù l'età disminuye cun una età minima di 30 à 55 anni è hà aumentatu xiugenni dopu à 65 anni. Anu parechji ghjente sò rittuti da a notte di più di i ghjovani, ma ricurdannusi u tempu perchè durmivanu in dorme.

Sleep disorder

Approximately unu in sei adulti suffrissi da i disordini di u sonnu, chì anu un effettu avversu in a vita di ughjettu. A maiò parte di e praticanti si lamentanu di l'insomnusi: ùn pò micca sughjornu in la nuttata, è in u ghjornu sò in sonniu è stancu. In a zitella, sò parechje episodii di sonnambulare (camminendu in un sognu), chì sò osservati in circa 20% di i zitelli de 5 a 7 anni. Fortunatamente, a maiò "sopra" sonnu, è in adulti este fenomenu hè raru.

Changes during sleep

Duranti l'annu in u nostru corpu ci sò parechji cambiamenti fisiulogichi:

• pressione di sangue;

• disminuzioni di a freccia di u corpu è a temperatura di u corpu;

• ralliance di respirazione;

• aumenta a circulazione perifèrica;

• attivazione di u viaghju gastrointestinali;

• Relaxation muscular;

• slowing metabolism in un 20%. A nostra attività dipende nantu à a temperatura di u corpu, chì cambia in u ghjornu. A temperatura minimu più ghjinirosa hè stata registratu tra 4 à 6 o tenani in a mattina.

E persone chì veneranu in forza, a temperatura di u corpu di l'altri accumene da risplendiri à 3 am in u settore di più fisiologicu 5 am. À u cuntrariu, in i persone chì soffre innaugai, a temperatura di corpore comenza di risaltu solu à 9 ore. Sì un omu è una donna chì anu aghjustatu l'attività più alta in i tempi diffusione di u ghjornu (un so cumpagnu di a matina, l'altru in a sera), pò esse cunflitti in u paru.

Fasi di u sonnu

Ci hè dui fasgi principali di u sonnu: a fase di u sonnu veloce (u chjamatu KSh-sleep) è a fasa di u sonu deep (non-Yash-sleep). A fase di dorme veloce hè ancu chjamata a fasi di u muvimentu di u rapidu, chì hè accumpagnatu da movimenti attivi di u ciuri d'occhi sott'à i parolle. A notte, l'attività di u curu alterativamente cambia da una fase di dorme à l'altru. Sora dorme, entri in a prima etapa di a fasi di u sonnu profughu è à pocu à reachu a quarta stanza. Cù ogni stadiu sussegwenti, u sonnu diventa più profonda. Dopu à 70-90 minuti dopu à dorme, ci hè una fasi di u muvimentu di u rapidu, chì dura uns 10 minuti. In a fase di u ventu REM, durante chì vemumu i sònii, i dati di l'attività elettrica di u cereu sò simile à quelli chì osservanu in vigilia. I musculi di u corpu sò tranquillamente, chì ùn ci permettenu di "participà" in i nostri sònnii. Duranti stu piriodu, a circulazione cerebrale improvisa.

Perchè avemu bisognu di un sognu?

Per parechji seculi i patroni sò dumandatu: Perchè avemu bisognu di un sognu? Un sonatu sanu hè unu di e bisogni basi umani. E persone chì, per una ragiuna o un altru, ùn anu durdu durmianu parechji ghjorni, aghju sintomi di paranoia, l'aluudinazioni visuale è auditivo. Una di e teori pruponenu per pruvà a necessità di u sonnu hè basatu nantu à u fattu chì u sighjornu aiutanu à cunservà l'energia: u metabolismu ghjornu hè quattru volte più intensu ca u metabolismu di a notte. Una altra teoria ponu suggerisce chì u sonnu aiuta à u corpu recuperà. Per esempiu, in a fase di u sonu deep, l'hormone di crescita hè liberata, chì assicura a rinnovazione di l'organi è di i tissuti, cum'è u sangue, u furu è a pelle. U sonnu facilita ancu a funzione di u sistema immune. Questa puderia spiegà u più grande di u sonnu in i malatii infizziosi, cum'è a grippa. Certi scientifichi crèdenu chì u sonnu vi permette "furmà" e manere raramente utilizati di a transmissione nervosa, cunnessi da i sinapsi (sò chjucchii picculi intervalli di i nervi per quale l'impetu di u nervu).

Dreaming

In u mondu ci sò solu uni pochi culturi chì ùn anu micca impurtanza à i so sogni. I temi di i sogni sò diverse: da situazione à ogni ghjornu à i fantastichi fantastichi è horrible. Hè sappiutu chì i sogni apparanu in a fase di dorme veloce, chì dura per adulti in generale circa 1,5 ore, è in i zitelli -8 ore. In questu sensu, pò assume chì i sogni anu un certu effettu nantu à u cori, assicurendu u so crescitu è ​​a furmazione di novi rapporti trà i ciloghji. A ciencia moderna permette di scaricà è analizà a curve di i potenzalu bioelectrici di u cori. In u sognu, u core prumesse l'experientia acquistata durante u periodu di vigilia, manteni in mente di certi fatti è "borra" l'altri. Hè cume chì i sòvuli sò un riflessu di quelli fatti chì sò "saldati" da a nostra memoria. Pò dassi chì i sogni ci aiutanu à risolve i prublemi di a vita di i ghjornu In un studiu, pocu prima di dorme, i studienti foru offriti una cumpagnia. I scientisti anu osservatu e fasi di u sonnu. Particulate di i studienti permessi di dorme senza svegliate, l'altri arse awakened à l'apparenza di i primi signali di sunnari. Hè stata scuperta chì i studienti, svegliate duranti i sogni, sapìanu cusì cumu per risolve a cumpagnia assignata.