Una dieta equilibrada è sana

In Girmania, quattru misi anni, a Sindicazione Italiana anu da "alimentariu sana" è facenu un verificatu per a sucetà: sì micca bè! Perchè parechje persone in a Terra, nutrimentu inadecuate porta à u fattu chì u so pesu hè sopra à l'ottimisimu. Per calculà u pesu normale, com'è regula, da u crescita in (cm) hè necessariu di piglià 100 unità è traduce a diferenza in kg.

Una dieta equilibrada è sana puderà guidà una persona à un pesu normale. Da u puntu di vista di a fisiologia di nutrissioni, una persona chì hà una diferenza di più di 10% hè cunsiderata cum'è grassa. In questu casu, ogni scusa per "anu u bisognu" o altre circustanze ùn sò micca cunsiderati. Se una persona hè relativamente sana, sarà fatu solu per a nutrttiva eccessiva, per esse furnitu u so corpu cù più "energia alimentaria" di quantu necessariu per mantene a vita.

L'energia nutrizionale chì sustene l'attività vitale di u corpu si misurà in kilocalorii (kcal). o kilojoule (kJ). Una kilocaluri hè di circa 4,2 kilojoule.

A quantità di energia cunsumata di u ghjornu di u corpu dipende micca solu à a talla di u corpu, età è sessu, ma dinò in u tipu d'attività umana. Un travagliu impegni à u travagliu mancu o una ama di casanu, sicuru, ha a cunsumà assai energia di l'alimentariu da a ghjente chì facenu un fundu à pusà davanti à una tavula. I sportivi attivi necessanu più calori.

Ci hè una recomandantazione generale nantu à cumu calculà u numaru d'appressu di kilocalori per mantene un pesu normale: per kilogramamentu di pisu di corpu circa 30 kcal. à un'operazione di gravità mediume è circa 25 kcal per u travagliu lume.

Allora, unu chì vole perdu di pesu, deve rinforza l'afflussione di "energia" di l'alimentu. In ogni casu, ùn la reduci micca dramaticamente, questu, pigliate mesures drasticamenti! A maiò parte di medichi ùn anu micca urganizatu "posti terapèuti", per ùn sparte micca di a "dieta cero", postu chì in questi casi, u corpu perdi no solamente calori, ma ancu assai assai sustanzi necessarisi per mantene e so funzioni vitale.

U primu indispensèvule necessariu di nutritura hè di prutini , un gruppu di nutrienti, uniti di i scientisti chjamati proteins. U nomu vene da u protonu grecu proton, ie, u primu, u più impurtante. Avà hè cunnisciutu chì ci sò parechji centesimi di prutrate in a natura di parechji protinsi, solu una docena di elli sò adattati per u nostru corpu. U valore di ogni prutetta dipende da u numaru nùmmuru di i so cumpunenti, chjamati aminidià, sò l'elementu vitalu di i prutini.

I prutezione hè necessariu per l'omu per creà novi sustanzi di i celuli, in particulari i musculi è cori. A nicissità per elli hè di circa 0.9 g per kilogram di pesu di corpu, i.е. Protezii deve esse 13-15% (à più u 20%) di u vuluntà totali di l'alimentu adulti.

A mancanza di prutezione in i cose cunducta porta à u fattu chì a resistenza di u corpu à i malatii, in quantu l'abilità fisiche è mentale di una persona, disminuye. Per d 'altra banda, l'excitatu di a proteina di l'alimentariu ùn pò micca ghjucà un rolu positivu.

U corpu umanu hè a prutezzione megliu assuluta di l'urighjini animali, per esempiu, prutini di carne, pesci, uova, latte è prudutti di latti. Tali proteini in generale è in tutti sò di più valore à l'omu chì i proteini di l'urighjini vegetali, postu chì u corpu hè più faciule per pruduce e prutini. Ableta per creà a so struttura propria. Inoltre, i scientifichi recommandé à copre a dumanda di u ghjornu di a proteina da 40-50% cù cunnessi d'urighjini animali è u reste - proteini di urighjini vegetali. Unu di i mutivi di a ricunniscenza hè chì i proteini animali sò spessu coperta cù una quantità grossa di grassu, altru ragiuni hè chì e prutezione di l'urighjini vegetali rienisce in tutti i proteini d'animali è sò assulitamenti assicurati da u corpu.

Chè ùn micca chjamati in vanu a fonte di cumpreta unità, un sulu di grassu cuntene 9 calori. U grassu di corpuscule hè guasicatu sottu à a pelle nantu à un "ghjornu di u ghjornu", è per via di e carateri fisiulogichi di e donne, l'abilità di sviluppà è più forte.

Ma, naturalmente, ùn si pò micca fà senza grassi senza grassu, un omu ùn pò mancu, e grassu hè necessariu per mantene u corpu. Per esempiu, Vitamini A, D, E è K pò diventà in u corpu solu per sdragatu una certa quantità di grassu.

Tutte e manufatti purificati com'è a glicerina è l'acidi grassimi. Sicondu u numaru di l'atomu di l'idrogenu, sò distinti à l'acidu saturatu cù un gran numaru d'atomi di l'idrogenu, l'acidu grassu insatuatu simile è i composti insaturati. L'acidificanti insatuaturati saturati è simuli, l'organamentu in certu cundizzioni pò sintetizà, ma cum'è una quantità d'acidi insaturati chì anu chjamati immatricali, o vitale, devi esse acquistatu cù l'alimentu. Spicificamenti quantità per a mantenimentu di salute hè l'acid linoleicicu, in quantità quantità dispostu in l'olii vegetali, per esempiu, in sunflower, soia è corn. Duranti a dieta o dopu à mantene un pesu normale, ùn rinunzianu a grassa, chì avemu spianciatu nantu à u pane, sopramente da chì sò parechji spezii di margarina è di mantra, ma ùn hè micca menu piacè à u gustu.

Per frittura, hè necessariu d'utilizà olii vegetale di solitu o di gras d'animali, è per fà i pratiche caloricu per u spensione di piglià u minimu di grassu necessariu per torna.

U terzu provvedituru energeticu per u nostru corpu hè carbuidrati , cumpostu di carbonu, l'idrogenu è l'ossigenu, mentri l'idrogenu è l'ossigenu sò cuntenuti in elli in i listessi proporzioni cum'è in l'acqua. I carattrabrati apparentanu in a nostra dieta in a forma di zucarni, fècula è fibbra. A basa di i carbuidrati sò i so zocculi chjamati simuli - glucose è frutose. Da a cumminazzioni di dui sugari semplici ci hè un azucarera in casa ordine. Sì parechji zucarii simplicanti sò cumminati, caratteri caratteri cumplessi accentanu: fècula è fibbra. Fibra appartene à u gruppu di sustanzi di lastu è ùn si micca spargugliatu in u corpu, ma sirvule per regulà a digestioni è crea un sensu di saziamentu, questu sensu hè manifestamentu manifestamente dopu à i platti di rossu, altri cusì, anche u cuntenutu altu di calori in l'u risottu hè un pruduttu sustenezi dieteticu.

U fèminu, à u cuntrariu, in u prucessu di a digestioni hè split in u corpu in i zucaroli simplici, per via, solu l'anu purtatu sangue.

U carbuidrati cumplessi sò principarmenti in pani, patate, rice è pasta. Questi prudutti creanu un sensu stabilitu di sàzita, quandu entra in u sangue per un bellu pezzu, in porghje alcune bè per a so struttura cumplicata è u grande quantità di tempu necessariu per a so digestioni da u corpu. In u risultatu, l'energia chì entra à u corpu hè cunsumata più ottimientemente ca dopu a cunsultazione di zucaroli è l'alimentu riccu di zuccheru, chì, anche si dà u corpu più energie. L'energia inutilizazione, sfurtunatamenti, ùn hè micca solu di u corpu naturali, ma diventerete in glucocene, fècheru d'animali, è hè guardatu in riserva in i musculi è u furu. In ogni modu, sti acchjucchi subfruttanu rapidamenti i dispunibule per elli "locu. Ciò chì ferma in excedente, in u prucessu di u metabolismu sò diventata in grassu è, di manera naturali, hè postposta in a forma di grass stores. Per quessa, i dolci, in particulari i pasticcii è u pani biancu assai prestu dinò à l'apparenza di l'excrementu pisu, è quelli chì vulianu perdiri pesu o mantene u so pesu in a norma, hè megliu cunsumà in quantità minimu o scumpete in tuttu. Quelli chì sò nantu à una dieta, hè megliu per eliminalli da u dietu. Quandu sceglie u tipu di pane, hè preferitu à piglià u pane cun un altu cuntenutu di sustanzi di ballast, per esempiu, diabetiè o in ombra cù u salvettu, ma, di l'altra banda, pudete puru furnisce un pezzu di pane tostatu da u pane da u granu.

U zucchinu assulutamente sclusa in a so forma pura, hè dispremtu di ricusà di u meli. Per edificà, sò cunsigli sò saccharin o grùmuli cum'è zuccaru.

Vitamini sò a principal fonte di nutrimentu umanu. Siccomu u corpu umanu ùn si sintetizza o sintetizza vitamine in quantità minima, hè assai impurtante per riceve cù alimentazione in quantità suffirenziu. Ancu à i proteins. Vitamini, prima di tutti, sò entrati à u corpu cù l'alimenta di u vegetale, per i pianti sò capaci di sintetizza vitamini nantu à i so propria.

In l'alimentariu, i vitamini sò prisenti in quantità scarsi, ma fermamente affettanu u corpu, stimulando è dirigendu i so prucessi bioquimichi, è in cunseguenza cuntribuiscenu à u flussu impurtante di a so attività vitale.