Vitamina C, malatii associati à a so mancanza


A vitamina C, also known as ascorbic acid, hè una vitamina soluble in acqua. A diversità di a maiò parte di u mammiferi, u corpu umanu hè incapaci di produce Vitamina C nantu à u so propiu, per quessa deve esse acquistatu cù l'alimentariu. "Vitamina C: malatii associati à a so deficiente" - u tema di u nostru articulu di l'oghje.

L'azzioni di a vitamina. A vitamina C hè necessaria per a sintesi di colağenu - un cumpurtamentu strutturali impurtante di cìdli sanguini, tendini, ligamenti è ossi. Hè ancu ghjucatu un rolu impurtante in a sintesi di neurotransmisor di a noradine. I micropatrici sò vitali per a funzione di u cerveletu è afectanu à l'umore di una persona. Inoltre, a vitamina C hè necessaria per a sintesi di carnitine, una petite molécula chì tocca à un rolu impurtante in u trasportu di grassu à l'organula cellulare chjamati mitocondri, induve u grassu hè cunvertitu in energia. Studi recenti suggerenu ancu chì a vitamina C puderia esse involucra in u processu di u colesterolu in l'àvuli bile, affettando cusì u nivellu di colesterol è a probabilità di i vermiculite in a vesje di gallone.

A vitamina C hè ancu un antioxidante assai efficace. Ancu in quantità limitata, a vitamina C si ponu prutezzione di molecule insubbabiltable in u corpu umanu (per esempiu, proteini, grassi, carbuidrati è l'acidic nuclei (DNA è RNA) da u danni da i radicali liberi è i formi riflettivi di l'ossigenu formate com'è u risultatu di i prucessi metabolichi normali o cum'è a consequenza di l'esposizione u corpu di sustanzi tosci è tòchi (per esempiu, quandu si fuma). A vitamina C hè ancu utilizata per restaurà altre antioxidanti, per esempiu, Vitamina E.

L'insufficiency of vitamin C pò diri à parechje malatie.

Ching. Per parechji seculi, a ghjente sapia chì sta malatia, risultatu da una scassa aguda di vitamina C in u corpu, dera à morte. À a fine di u XVIII sèculu, a Marina Britannica sapia chì era pussibile curà scurvy cù limoni o laringi, anche a vitamina C si hè stata sola sulu di l'anni 1930.

I sintimi di scurvy: risichu risicu di danni à a pelle è l'heure, a perdita di denti è capelli, u dulore è l'inzucchendu di e articuli. Sti sintomi, apparentimenti, sò assuciati cù l'indebbulimentu di i muri di i vetuli sangue, u tissutu conucuscanti è l'ossi in u quale hè cuntene di u collagen. U sintumu iniziale di scurvy, per esempiu, fatigue, pò esse per una diminuzione di u livellu di carnitine, chì hè necessariu per l'ottenimentu di l'energia da grassu. In i paesi novi, scurvy hè rara, u ghjurnale ogni ghjornu da u corpu di ancu 10 mg di Vitamina C hè capaci di impedisce. Invece, pocu tempu avemu parechji scurvy in i zitelli è di i vechji chì anu stati cunsiglii stretti.

Sources di vitamina C. A vitamina C hè ricca in parechji legumi, frutti è baga, è verdi. U più grande di a vitamina C in l'agrumi (oranges, limoni, pompelmo). Sò abbastanza di a vitamina hè trova in frutte, tomate, pepino è bruni.

Additivi. A vitamina C (acidus ascorbic) hè vendita in varii formi in farmarii. Comu in fonti ndividuali, è in parte di e multicomplexie di vitamine.

L'eccessione di vitamina C in u corpu pò esse sulitariu solu cù l'usu di l'additivu di l'alimentu. In questu casu, una persona pò avè sintomi d'insomnisa, un accensentu di a pressione di sangue. A cundizione hè normalizzata quandu u cummentu di a vitamina.

U livellu di cuntenutu vitale indispensendu in u corpu per un adulte hè di 75-100 mg per ghjornu. Per i zitelli 50-75. À i fumatori, a nicità di una vitamina aumenta à 150 mg.

Ricurdativi, a vitamina C hè assai impurtante per ogni persona. A cosa principal hè chì u so cuntenutu in voi hè normale.