Chì vi cibu in u paese?

In l'articulu, "Cumu fà plantà fiori in u paese", avemu da daveru è cunsigliate à fà piantà liri. I fiori pò esse admirati, vedi, guderu l'areni di fiori. Unu di i mei cunnuttomi, quandu aghju vistu un crippu di a marca "Kristall Star" à a dacha in u nostru paese, l'hà chjamatu: "U miraculu di a terra". Fighjatu à i fiori chjappane, da e so parolle, i fiori fussiru brillatu. Dopu tuttu, bisognu di parlà cù i fiori. Vi parvaraghju micca nantu à i lyseri, sti fiori vi si sorprendenu ogni ghjornu. Pudete chjamà questi creati, mossi a rocca da i petali, respira in u so aranciu.

Ùn simu micca dettu chì i fiori ùn sò micca ghjunghje, perchè varietà varietà di lirieri risate in i lochi diffirenti. Puderanu l'inguernu, hè abbastanza da mette una lumera di l'articulu è ùn si pò micca micca. In issi spazii induve l'acqua si stagnate, ùn ci vole micca di pezzi di lete strane, sò paura di spedinu.

Quandu ciucciate parevanu, puderete cumenzà d'avè qualchissimu chì una fiorita serà. E quantu volte suscitonu sta fiorita, pare, stete, duverebbe esse bianca, è hè dui culori o rosa.

E mila di varietà di liri, sò più subdivisinnuti in spezie. In Internet, hè faciule fácil truvà una classificazione di liri, ma avete bisognu di sceglie solu ciò chì serà in vendita.

Tutte i bianchi sò u so propiu afflittu, chì si distinguelli d'altri fiori. In certi, ùn hè micca notu assai, l'altri sò assai forte. U lumi di certi variità firanu in u giugnu, mentri àutri fussenu in l'aostu.

Sì stanu appassiunati nantu à u prugettu di u paisaghju, a trasfurmà una una florica cum'è un crippu sarà fine in u to giardinu. U lumi sò di 0.5 à 2 metri. In u giardinu, si ponu alluntanatu da l'altre fiori, cumprati. Diversi varietà di liri nantu à a piantazione di e piante da l'altri. Quandu, com'è bellezza, avete assai, pudete pruvà cun elli. I preferanu un lochi fieru viulenti, lumi e solitu. Ùn àbbia paura di trasplante è ancu crescente.

U lumi sò bulbi, e piante perenne. Bulbi cu scale grigniti, grande. Puderete fabbricà fiumi in primavera è autunnale. Quandu si transplantanu, ùn mancianu micca u sistema radicali. Succece chì vende bulbs secs, sò nurmalmenti duverebbe, ma chì si aghjunghjenu prima di l'invernu, ci vole à pona in settembre. Dopu à a primavera, fiuranu in u so termini biologicu.

Tulipani fiori vi faranu bè cù u pianu di fondu di un fermu ponto verde. U postu per elli sia assulanatu, senza ombrezza da l'arbureti. Per fà un lettu di fiore, deve sguassà u turf da u situ induve piani a fabbricari un ciuri di fiore da 1 à 2 metri quadrate. A terra di u turf smanipulatu deve esse scundutu da u pit.

Eccu avete bisognu di aghjunghjenu i terri di u giardinu è di l'humus in modu chì u cassa d'arghjentu hè statu nantu à u livellu di u pirou da 5 o 7 centimetri. Se u tarritoriu hè pisu, arcusgi, hè bisognu di aghjunghje serradi, torba, sabbia. Aggiungi un vetru di fertilizzanti minerali, 1 litru di frascaru, mischjà è nivulanu a terra. Bulbi di liriji sò stati planificati à una prufundità di 20 à 25 centimitri, cumu seranu tote. Ci hè u più grande u focu, più ch'ella deve esse pianificatu, questu impedisce micca di sparà in u invernu.

Se e bulbi di diàmitru righjunghjenu i 5 centimetri, a distanza quandu si sferisce entre i buchi sò da 40 à 50 centimetri. Lampi chjuchi, di diametru di 2 a 3 centimetri, deve esse pittati à una distanza di circa 20 centimetri. In u vaghjimu, si sentenu perchè anu creatu è affucate l'altru.

Prima di ripusà, tagliate longa razzii à mità. E Rizzi sparse in u burgliu quandu pudete esse u burchju. Pour in a sabbia cù a sira, da a terra. Se u tarrenu hè chjude è lume, da imbricà u pianu. Dopu à u pianta, avete bisognu à l'acqua di u lettu di fiore, ma ùn avete bisognu di acqua più, solu quandu i primi rimèranu. U tarritoriu deve esse versatu cù aghjunti cuniferu, humus o turf.

U nostru fugliale di lignu hè fatta nantu à u pirou, è cusì ùn avemu micca a ghjustificà di l'erba, avemu bisognu di prutezzione di a fissa in tuttu u perimetru. Hè pussibule à martellà o pezzi stridà di tile certiali o striscius di ferru cù una larghezza di circa 30 centimetri.

Tulipani di cura particulari ùn anu micca bisognu di pesti, ùn sò micca guasi micca danatu. U lumi ùn amminenu micca a malatia, se ùn si sò micca stati, sò stati posti in u sole. Pudete trattà di e pesti per a prevenzione, da quandu prucessa altre fiori, cum'è una rosula. Hè megliu aduprà droghe such as: "Topaz", "Skor".

Quandu i bianchi sò ghjucati, i so foglie morse è fiorinu da u phytophthora. A decretched ornamentali di e piante. Ùn bisogna à imprizzà liri in l'ombra, quì crescenu nant'à u poviru, e piante crescenu dèbuli, bassu è fiori sò chjuchi è singuli.

U lumi sò resistenti à a siccità, anu bisognu à esse acquistati annantu à una per simana. Hè dispremìbile in u ventu è secu.

Avete bisognu di 1 o 2 volte à u mesu per alimentà u capelli cù una suluzione di fertilizzanti minerali cù microelementi. Per a staggione pò sempre valdi a suluzione di mullein è fà frasi cinni in u locu.

Se ci hè una bisogni, pudete trasplante oghje di e ciuri. Quandu i bianchi crescenu nantu à l'estiu, anu deve plantatu in u castagnu. Li basali sò scatti, unu hè divisu, è a tola hè scurtata è pittati in un coltu di fiore. Se ùn avete micca u tempu di trasplante, in seguitu l'annu prossimu vi saranu chagrin. Quandu si dugnu un bulbe, i bulbe chjuve ubligatoriu di esse sbulitatu è posti in un giardinu à altru locu.

Avemu digià amparatu chì fiori si poni nant'à u paese, è liriri preferiti. Anu seranu capace per piacevi cù a so bellezza è fragrances. E pudete plantà cum'è in u giardinu è in u giardinu.