Chicken pox: sintomi, trattamentu

Varicella hè una malatie infecciosa causata da un virus. Per a varelluria hè tipicu l'apparenza di un raffu in a forma di vesiculi, rascalli sò accumpagnati da un elevatu di a temperatura.

A malatia hè cuntaggiosa. Tutti i zitelli sò sottumessi à varità. In i zitelli hè rarissimu, ma ùn hè micca necessariu necessaire à l'affattu di l'immunità transplacentale. A infizzioni succede per aghjalesi à l'uperu à cuntattu cù u zitellu.

Hè abbastanza per un paciistu di stà per un pocu tempu in una spiaggia o in un aula, cum'è tutti i zitelli chì ùn anu micca cunghjuntatu prima di a varleferra è sò assai sottoposti da l'infestazione, infieranu è ùn ponu micca impeditu di fà. U paci hè diventatu infiziosu annantu à l'ultimu ghjornu di u periodu d'incubazioni di a malatia. Scaricamentu infettuatu da u nasu di un ziteddu male, u cuntenutu di a farina. Quandu i bombe si sò siccati è e crosta forme, a contagiosità stalla. Dopu à a malatia transferitu, ci hè una immunità persistente.

Sintomi:
U tempu di incubazioni hè 2-3 simane. À u paci à a primu 24 ore avà hè un raquis specje, a temperatura di corpore sorsi, un dolore di curu, un state generalmente dolce di salute

Eruptions begin to appear on face, scalp, trunk and for a few days u rash cogliu u corpu tutale. L'elementi indipindenti di u rash hè stata prima una roseola di u tagliu di un capelli, diventenu torna rossu è diventanu a tene di una lenteja, è diventenu rapidamente trasfurmata è bachi di acqua chì briunate veloci, inchò, poi burst e secarate, coperto cù crosta marroni. L'ultimi dopu à 1-2 simpresi scontru, in regula generale senza cicati.

Hè propiu caratteristiche è assai impurtante per u diagnosticu chì u rash ùn si faci micca immedaneviamente, ma u ondulante, durante parechji ghjorni. À a peddi tuttu u tempu, ci sò elementi freschi di u rash. Per d 'altra banda, solu una parte di l'elementi papulari di u rash hè diventatu in vesiculi. À a peddi in u stessu tempu, tutte e scenze di u sviluppu di u rash hè osservatu: roseola, traspariate, vesiculate cuscidu, buccelli cù cuntenutu incuscenti, burbeni securi coperto cù crosta.

Da u puntu di vista di u diagnòsticu, hè impurtante chì l'elementi di u rash sò nantu à a peddi di u scalp è di a mucosa. Vesiculi supra a mucosa orali, a vulva di a conjunctiva mucosa spessu ulcerate, causendu dolore à ingestione, urinazione. Fortunatamente, l'aparicio di sourge à a córnea di l'ochju hè raru. L'apparizione di ulcera nantu à a mucosa di a larynx, anche rara, provoca sìmuli sìmuli simili à croup (ronchizza di a voce di stinzione).

A rash hè cumandata da prucia. I scorciate a so pelle, inquieta. Ùn truvà u so locu. Ughjettuli pateanu a mucosa orali causanu una mancanza di gattiva. A tampiratura hè generalmente micca alta. Ogni rash nova hè accumpagnatu da un crescitu di a temperatura. Fever è rash of vesicles, è a perdita di crosta si sò ancu di 2-3 simpati. U ritimu di u sangue ùn hè micca caratteristicu, à quandu ci hè una diminuzione moderata in leucociti.

Ci sò molti formi sfigghiati di a malatia cun una rash mediteghja è sapuri suciali di u malaziu generale. Formulatorii forti, chì spicializanu à spessu l'afectori. Chjode per una scumparsa abundante di vesiculate, chì cubanu tutta a riti, a testa, u corpu, è a febbra alta. In certi casi, u cuntenutu di e bombe di diventà sanguinosa. U cursu seculu di a varicchia ritrova in i zitelli, hà debilitatu, impauriti, è ancu in i zitelli chì anu trattu di corticosteroide. In questi casi, l'elementi di u rash formi nè sourceri, a grandezza di una munita di tri-kopeck, chì sò infatti infatti è sottumessi à un furmatu gangrenu. Quite da spessu, dovutu per pruvinge è scarrafiati, infestazione secunda si trova. Una complicazione rara è l'encefalite. Proprietà in dui formi. A forma leve di l'encefalite, in u quali u cerebellu hè principalu affettatu, hè accumpagnatu da l'ataxia, tremor; U so cursu hè beninutu, ricuperazione senza cunsiquenzi. L'encefalite difusa hè assai più gravi.

Cumplicazzioni rara sò bronchopneumonia è glomerulonefritis causada per infezioni streptococcal secondaire.

Prevenzione:

A prevenzioni esige malati, enfatizzati è debilitati, i zitelli di i primi misi di vita, spiciarmenti quelli chì ei mariani ùn anu micca di vaghjile. Comu regula, un ziteddu cuncepitu deve esse isolatu da i frati è i sureddi o i zitelli chì stanu cun ellu in a stanza stessu. A malatia hè contaggiosa finu à chì e crescenu di siccà, chì dopu avè seccitatu, cadunu. U rimborsu immediata di a malatia ùn hè micca necessariu.

Trattamentu:

Duranti a prima simana, mentri u sferente hà a frebba, o più bien quandu a rash hè stata, u zitellu hè assignatu u reste di u lettu. Quandu u prucezione, chì provoca ansietà, è per ssaffià l'elementi di una sarcina, u pezzu di talcè hè cunsigliu. Unghji si deve esse cut short and clean. Quandu l'infuzzione purulenta deve esse antibiotici. Se a varicella sviluppa in i malati sottu trattatu steroidi, a dosi di l'ultimi si deve esse ridutta, ma u trattamentu ùn pò esse interrotta.

U pronostia di a malatia sò generalmente bona. U risultu letale pò esse sò in i zitelli debiliti, in i zitelli chì ricevenu trattamentu cù i steroidi, è in casu di complicazione cù l'encefalite.