E règule di etiquette è e norme di cumpurtamentu à u tavulu

Comu regula, spessu si manghjendu in parechji posti pùblici: cantine cantine, caffè, bars, restauratori, pranzi festivi di casa, cù amichi, famiglie è oghji. Sapemu chì fà guariscenze una cullette, un cultillaria è una furcedda, ma vulemu tutti i reguli, sapemu veramente i regule generale d'etichetta è e normi di cumpurtamentu à u tavulu? ...

Dopu avè a zitiddina, avemu assicutatu chì ci debite lavammi i mani davanti à manghjà, chì ci debbamu mastinu cun una bocca chjusura, è ci hè studiatu cusì à utilizà ponti. E chi àutru? Eppuru, forsi, ci dinu un parechje matte di "cumpurtamentu correctu à a tavula". In fattu, assai pezzu di ghjustizia da a zitiddina sò furmatu per manghjà cumu secondu i normi ghjuridichi di l'etichetta è e normi di cumpurtamentu à a tavula. Cusì, parlemu di elli in più detail. Dopu tuttu, in fattu, hè vergogulente per esse circondatu da e pratiche culturale, in a nozzione di etichetta cumenti, se ùn tù ùn sapi micca cumu fà cumportanu bè à a tavula.

Reguli generale - minimu per tutti

Per ùn esse cunnisciutu da ignoramus à a tavula, unu deve cunniscite e regule generale simplice di l'etiqueta etichetta.

Cumu site à pusà? Avete bisognu à ùn sianu assai longhi, ma micca assai vicinu à a cima di u tavulu. In micca casu l'odechi stanu nantu à a tavula. Assicurà si deve esse diretta è micca micca curbitu nantu à a piattera.

Napkin . U primu chì tenete bisognu à fighjà davanti à l'alimentazione hè una napkin. Un pienu di linu ùn deve pusatu nantu à i vostri ghjinochji, ma i to mani è a bocca vole esse squate di una spugna di carta. Dopu chì finiscinu u manghjatu, pusau un pappu di lignu nantu à a tavula.

Cuberti. Ci sò vitturiti per usu generale è per un usu ndividuali. Da u platu generale, avete bisognu à piglià i pratici cù cuglieriji cumuni (cullucati, forchetta, tongi). Ùn ùn cunfundite micca è ùn mancanu micca un alimentu cù l'appruvisazioni indispensèvule da u platu generale.

A cosa principal hè di ùn cunfundà cun un cuteddu è furceda. Usendu un cutiddu è a furchetta manghja cunsiglii di carne (chuletas, filetti, fegati, langets, etc.). In questu casu, u cultellu hè tenutu in a manu diritta, è a furchetta hè in a manulla, guardendu u dettu, chì ùn deveria micca esse cunsideratu. I platti pani sugari si mangianu senza usà un cuteddu, mentri a furchetta "passa" in a manu diritta. À a fine di u manghjà, una furcedda è u cuteddu sò colpi nantu à a plate.

I pezzi friddi di i piscicelli sò manghjate in i snack bar.

A zoppa si mancia cullera in tranquillità è divertendu. Sì a sopa hè calda, ùn l'avete messu cù una cullette, è aspetta, finu à ch'ella sferisce a una temperatura cómoda per un manghjatu. Spoon scoop da elli. Pensate, perchè sì abituatu di manghjà? ... Purtate a cullette à a bocca incù a punta larga manca. Se a zuppa ferma un pocu, è andate à manghjà, susciteghja a platea cù a to manu ferita da sè stessu. À a fine di u manghjà, a cullette hè stata in u piattu.

L'appetitorii da i moltu chill è i kokotniti si mancianu cù una cuecca o una furchetta di coccu. Se dispusizioni speziale ùn sò micca dispunibili, pudete aduprà duie tappi cunvinti.

Se ci era necessariu di temporaneamente firmari l'alimentu, a furchetta è u cuteddu sò colpi nantu à a piaghja in a pusizione di u quali sò stati cuntrullati: a furcedda cù u manicu à a manca è u cutju à a diritta.

Una cullizzioni hè utilita solu per tirà tè è ùn hè micca mancu durante u tè in una tazza. Dunque, ùn vi scurdate di mette una cullette nantu à u platu.

Calm, solu calmu. Sì assai fami? Questa ùn hè micca una ragione per attache di manciari. Eat lentamente, perchè vene cumparisce davanti à i goncedi di una persona culti è ancu più piace cum'è manghjatu. Inoltre, ùn lasciate micca a bocca cun una quantità maiò di manciari o muzzicate di i primi chjusi di l'alimentariu.

Sì avè accidutu à colpi un cuteddu o furchetta, ùn pruvate micca di coglie elli in seguitu, megliu dumandà un altru appliance.

Pane etichetta

Pane, in fattu, un pruduttu delicatu, è avete ancu manghjatu. Tutti ùn anu sapi chì u pane hè manghjatu in picculi pezzi, per questu quì un picculu pezzu hè spizzatu da un pezzu tutale nantu à u so pianu.

Ci hè un pianu spiciali pà pezzi, duv'è deve di pettene u pane da un pianu cumuni per u pane. Eccu, in un pane di torta, hè abituale di sprezzà a mantenza in pane. Cumu ancu cù caviar, ma spàrghjela micca cù un cuteddu, ma cù una spatula spettacula. A pate hè stata cun un cuteddu è furceda.

U sandwich hè pigliatu da a manu. Sì questi sò disposti per spuntinu, è manghjonu cù un cuteddu è furchetta.

U so maestà, dessert!

Pensu chì assai persone si usanu à u fattu chì, prima di serve a toghillariu, a tavola hè prestu prestatu novu: i platti extra, cristiani, vette di vinu è i buttigli sò sfracciati. I platti pratassi sò manghjati cù appruvisioni speciale. Sì un pastellu o pastellu hè furnitu per a sobremesa, perchè per ogni clientellu un platu nantu à a caratteristica hè stata abbandunata, una cullabura di cunceta o un servitore di cunvalenza si trova à a direcia, una furchetta desserta à a manca. Nota chì tè o caffè sò colpi à a righjoni di u platu di u postu, ma l'almanacu di tazza ùn deve esse gira à u left.

Chì parler?

Ùn criticate micca u pane cumpostu da a ospitista, ma lode, per contrà, hè animatu. À a tavula ùn hè micca abitudine di principià parlà di prublemi è malati. Ùn aghjustanu micca l'incomprensibile è micca interessanti per altri temi. È ùn principià micca una cunversazione cù una persona chì sia alluntanata da voi, hè megliu esce à quandu pudete marchjà in più.

Ricurdativi, affacca chì micca ogni alimentu pò esse à u vostru piace. Ma ùn parlanu micca di simpatia o antipatine, quì vi fate trovu e vostre modi malu. Ogni pezzu di alimentu chì avete in a bocca avarà da manghjatu. L'sola eccezzioni hè l'osse di pesce o l'ossigenu di frutta, chì devenu esse da cura è quasi naziunale da a bocca.

In fattu, avemu toccu solu una parte di e reguli basi di l'etiquette è e normi di cumpurtamentu à a tavula, i più basi. L'etiula di tavuletta hè praticamenti una scienza tutta, cusì ci hè sempre quarchi cosa di amparà è di chì farverà. Pussibone e boni manerli à a tavula vi aiutà à sente più cunfidenza è calma è, impurtantu, escludiri a pussibilità di esse in una situazioni spettacinu per a vostra ignorancia.