Propizziu curatori di rosmarinu

Rosemary hè un spice classicu.
Comu spezia, l'usu di foglie svantai, chì sò chjappiuti prima di cunsumu in poveru. Hè un aroma forte, oliu di caccia è di camargu, ricorda à l'oliu di pinu, gustu assai piccante è piccante. In parechji paesi europei, u rosemary hè usatu com'è una pianta piccante è hè aghjuntu à insalati è salsi. Piatti di carne è culinaria cun rosariu, ci dà un sapori refinatu.

Nisuna planta, forsi, era famosa è populari in u Medievu à u rosemary. I Rumani dettu à a so dea Venus, adoratu a so casa. Ci hè parechje persunalizazioni chì u rosemary pò fà una persona felice è felice, perduce u sonnu, l'umore è seguite ghjovani. À i corti di i reali Francesi è Taliani, stu arbusttu vi prutesta. Young rami di sta pianta è stati chjappi in pezzi sjii, perchè e reine è serveuse d'onore pigliate bagni rome, trattate parechje malati cù preparazione di rosemary. Hè struitu à dui metri d'altura da i ghjardini ghjenani in botti. U rosariu prufunni di frivaru à maghju cù i fiori bianchi, cù una cura bè, pò rinfurzà in u settembre. Un aroma agradable è dolce di foglie romanu, chì cuntenenu parechji olii essenziali è sustanzi rossi. A pianta hè termofílica, creci in a terra aperta in Transcaucasia, Asia Centrale, è a Crimea. À a temperatura sottu 10 gradi di Celsius, i so sò parò puderà frigorificà, è in primavera crescia. In i regioni sittintriunali, hè scavatu è almacenatu in u santu in u invernu. Rosemary hè cultivatu per raghjone medichi, è ancu com'è una spice o una pianta casa decorativa.

Per un scopu terapicu, i foglie sò aduprati, è di prudutti chì sò cullati in u fiore. In a medicina, u rosariu hè usatu cum'è un agenti gastruintestinali, rinforzante di nervu, è ancu com'è stimulante per a debule è espansione dopu à e malatie severi o per u sforzu fisici eccessivu.

Oli essenziale di u rosariu hè struitu da i malati in i navi, a paralizia, a dispepsia. Hè utilita com un antiinflamatori, analgésicu è stimulante.

A medicina búlgara urgei infusione di rosmaru cù l'epilepsia, cù irregularità menstruali, per facilitate u periodu climatèricu in e donne. L'alcaloci di u romarinu aghjunghje prestu a prissioni di sangu, aumentanu cuntrazzioni cardiac. Chì avete bisognu di cunsiderà annunzià questu. Scupranu l'appetite, puliscenu l'organi di u viaghju gastrointestinali è regulanu a so attività.

In veranu, piccante, friddi, sicuru, manghjatu freschi. È per l'inviu, basalmentu, fate chjosi, siccà o à u fornu. U metudu primu hè asciucatu in l'aire. Immediatamenti dopu a cullezzione, l'erba hè sceltu, e parti sviutata, spoiled da a pianta sò sbulicati. I verbi sò in elli in i picculi foglie è sospettati à secci sottu un canopy, in un àveru o in un locu oculatu da a vista di u sole, chì mata i verte di l'aromi piccanti. Una cundizione imperativa per a siccatura hè a ventilazione (artificiale o naturali).

A siccarii in u fornu hè una altra manera di preparà spète. I verbi sò ancu ordenati, l'impurte sò sbulicati è spuntati in una stanzata ghiacciata nantu à una cupertura di furna, chì ghjè in u fornu da 2-3 ore à una temperatura di 35-40 gradi. U veru siccicu hè seccu à una temperatura di 50 gradi è micca più, perchè a altitudine altri, i sustanzi aromatichi evapora, e vitamini sò distrutte. A secca hè a realizata cù a porta aperta, per piglià pause per 3-4 ore, una mansa di verdura. U spice secatu corretu hè moltu in un polludu cù un tamaru, è poi empachiti in un latte seccu di vinu scuru (ideale) è chjusu apposta cù stucchi. Ferte l'espezie in un locu ombreu.