Pudicendu u latti di vacca à i zitelli di vacca?

Sembra chì u latte hè in ogni casu nutritiu è utili, in particulari pà i zitelli (altrimenti, perchè era a sustancia extractata da u mutu di una ghjovana mamma hà chjamata "latte"). A volte ci hè una parolla chì u latti di e donne pò esse sustituitu da un altru - per esempiu, una vacca.

In ogni casu, hè pussibule di furnisce u latti di vacca à i zitelli di vacca?

U lattice produttu da ogni spezie biologicu ndividuali hè assai specificu. A so cumpusizioni currisponde à i peccati unichi di i cani di stu tipu strettamente - è nunda di più. Eccu, in u latti di vacca, ci sò quessi elementi è sustanzi chì sò necessarii per u vitellu è chì si ncontra i so nutizzionali è fisiologicu bisognu. Ma i bisogni di u zitellu è u vuturu ùn sò micca idèntici!

Fighjà custasità sta situazione in più dittori. U vitellu si sviluppa rapidamente. Ci hè pocu tempu dopu a so nàscita - è ellu si stalla nantu à e so gemme è faci i primi passeti timidi è inquebriuli. E dopu à un mesi è mezzo, u so pezu doppia. In dui anni, u vulturu ùn si pò esse cum'è una vitella. In quantu di grandezza è pisu, currisponde à l'adulte, in più, à quellu età ghjovana, u vientu pò esse ripruduce.

U zitellu hè averà pienu micca cusì veloce. Di solitu, da solu cinque misi, duverà i so tassi. Duverebbe nantu à e so gulesi è voi bè chì hà digià impegni à chjude à l'annu. À u listessu tempu, u moveru di un ominu hè cresciutu à trè volte.

Chì avissi averà sustinutu da u rapidu crescenu di u vitellu? Più di prutezione. Hè per quessa, hè una proteina è cheia cù u latti di vacca - a viticultura ci vole di pene u massa musculare assai rapidamente.

U zitellu ùn si sviluppa fisicu quantu forza cume u vitellu, perchè a proteina in u latte di a mamma hè secundaria. U nivellu di prutezione in u latti umanu hè trè volte più di u lettu di vacca. In ogni casu, a proteina hè compensata da altri sustanzi, chjamate l'acidu grassu poliinsatuat, chì sò necessariu per u sviluppu efficae è acceleratu di u zitellu di u zitellu. Inoltre, a cumpusizioni di u latti di a mamma è a vacca difiere nant'à i numeri di sales minirali. In u lettu di e donne, sò un ordine di magnitudine più chjucu, perchè s'ellu ci sò parechji di elle - questu significa un solu: una forte carica di i rinu. È se a vitella cuntene i so carichi tuttamente, u zitellu sarà assai duru - postu chì i so ribelluli avianu rapidatu dopu à u nàscita, sò assai debbiti per carichi such.

Ma questu ùn hè micca abbastanza in l'abbundanza in u latte di vacca, perciò hè vitamine, perchè ùn deve micca bisognu di una vitore. Ma in u lettu di mamma hè un ingaghjolu tutale! Ùn hè micca maravigghiusu, perchè un corpu di u ziteddu chì deve bisognu di più.

Un altra funzione distintiva entre u latti umanu è di a vacca hè a presenza in u latte di mamma di cumpunenti spiciali chì ponu pruteggiri u zitellu da infezioni è ogni tipu di prucessi infjammatori. Inoltre, queste cumpunenti aumentanu l'immunità di u zitellu, sviluppà u so sistema immune. Hè per quessa chì ùn pò micca alimentate u to bè cù u latti di vacca - ùn sustite micca mai u latte di a mamma.

Hè curioso chì prima di u XVIII sèculu ùn si sapi micca chì u latti di vaca pò esse usatu cum'è sustitutu di u latti maternali. In ogni casu, quandu u fattu hè fattu cunnosu cunnisciutu, a ghjente hà cuminciatu à circà un modu di modu: si vultonu à l'infermiera chiamata. In seguitu, in casu induve a mamma ùn pudia micca alimentà u zitellu cù u so lattu, vacca, capra o ancu a latte di cavalli acquistate usà attivu. E era solu in u 1762 chì hè stata truvatu chì dà un latte di vaca in casu di u lattu materna hè sbagliatu è inacceptable per u corpu di u zitellu. Dopu tuttu, hè stata dopu, gràzia à a ricerca, hè stata data chì u livellu di a proteina in u latte di vacca hè troppu altu in quantu à u latte umanu. Per quessa, u latti di vacca ùn hè più usatu com'è sustitutu per u pene.

Michael Underwood, un scientist ben cunnisciutu di u 18u seculu, ricumandemu chì e donni anu adupratu u latti di vacca per alimenta un zitellu in u so travagliu scientificu nantu à a cura di un babbu novu. Secondu à Underwood, u latte si deve diluvatu cù avena o acqua corrente - questu aiutà à reduciru u livellu criticu di a proteina in u latti di vacca. A so ricetta faciu pussibule di maximizà u latti di u latti di vacca à u lettu di mamma (naturalmente, solu in termine di u kontenut di a proteina). In ghjunghje à stu modu, u zitellu pudarete sviluppà tuttu, cum'è s'ellu si manghjò u latti di mamma.

Ciencia moderna ci permette di sviluppà l'ultime tecnulugia in a industria alimentaria. I cumpagnie sò sviluppati formule specie di latti chì puderianu rimpiazzarà u latte materno Parechji tentative sò stati fatti. In ogni casu, finu à questu ghjornu, ùn hè stata esa mezua chì hè identica à u latte materna in a so cumpusizioni. Ancu, per i ultime centu anni, i scientisti anu sappiutu assai. Ci hè misura, a cumulazione di quale hè quellu chì hè pussibule à u latte di mamma.

Tuttavia, ogni mamma hà avutu a ricurdari: senza vaca, capra, lignu cavallu, senza misura ùn serà micca rimpiazzatu u so latte maternelle. Per quessa, ogni donna, quand'ella anu aduprata, avissi da cura di a so salute, è sopratuttu - per a dieta è u statutu di u sistema nervu. Allora u to figliolu puderà gudà u gustu di u lettu di mamma, a so mamma vi puderia divertezza a vicinanza di u so picciottu, chì si sorgieghja durante ogni untura d'alloghja è chì cuntene a mamma è u zitellu cù fortesi inseparabbili di calore, amore è intelligente.