Turn: compositura, prestazioni è proprietà, applicazione in medicina

U turnu hè un picculu arbulu falzu. Rifreti à una famiglia di prugna rosa, subfamilia. Hè chjamatu ancu spine o spinoso. Sempri cundizioni ordinali, un arbulu pò crende à 4,5 m in altizza. I rami di a pianta sò densamente cuparti di spine. I casci sò elittichi in forma è i margiuni denticulate. A so durata hè di circa 5 cm. I fiori sò petite bianca, si fiascanu in u primu pranzu, finu à u mumentu chì u primu mancunu.


U fruttu di u spina hè speditu odnokostyanki. Cumpinsamenti sò cum'è u fruttu di cavallu. Fate à 12 mmicammi di diàmitru è anu un toccu cenniunu grisu nantu à a so superficia.

U spina salvatica cresce in Asia Minor, l'Europa Occidentale, u Mediterraneu, a parte europea di Russia, Siberia Occidentale, è ancu in u Caucasu. Hè sceltu in sopra i spicchi di u boscu, à e strade, à i ravanti è i banche di fiuma.

Ricercà è preparà u turnu

Blackthorn si faci rizzione in i pianti medicinali. E so parte sò culligati per scopi medichi. Puderanu fiori, foglie, frutti, u pilu massimu di l'corteza, di i radichi.

A cullizzioni di foglie di tartaruga accumincia dopu à fioritura. I fiori di sta pianta sò colti à un momentu quandu sò in capi. I tarritorii usati com'è materie primi mediare mustranu ghjovani, sò disposti in u periodu Da maghju-ghjugnu, seccu in u ventu, à l'ombra, in l'aire apertu o in un spaziu ben ventilatu. I razzi spinzoni sò scavati in u vaghjimu, pudè dopu u fiori di l'arbre in a primavera. I radichi di a pianta, cum'è l'corteza, sò primi benestrati in l'aire apertu, è poi secchi in sicchi o furnari. I frutti si coglienu cum'è muleru. Hè ricumandemu per fà quì, dopu chì i primi ghjunti sò ghjunti.

Nota chì i razzii è l'scorci di i tanghi sò almacenati di più di 3 anni, è fiori, frutti, foglie - circa un annu.

Composizione curativa di u turnu

U cuntenutu caloricu di sta pianta hè stimatu in 43.9 kcal per 100 g di frutta. In baia, i zucaroli contientanu zucarii, cum'è fructose è glucose. Sò ancu ricchi in cellulosa, acidus organi, steroidi, pectin, triterpenoidi, composti chì cuntenenu nitrogenu, vitamina B di u gruppu, vitamina E è C, carotene, cumarini, tannini, alcooli superiore, flavonoides, catechins, olius fatty.

E fogli di spine cuntene un gran numaru di vitamini C e E, flavonoids, acidic phenolcarboxylic, anthocyanins. In i razzi sò i composti tannichi è di culori. Cù a so sgalazione cuntene à casu, cuntene un glucosìddu tossicu, chì segreghinu l'acidu cipianu.

Propizziu utili è u so usu di a medicina famigliali

A spina hè usata in u trattamentu di e malatie di i stomacu, di l'intestini, di i malatie di i rinculi è di u fianu. Aduprate a spine ancu per disordini metabolichi, neurgia, beriberi. A pianta possi l'espurtazione è a proprietativi antipirite. Drogini fatti in basa di spine sò carattarizati da astringente, diurettiva, antibacterial, anti-inflamatorias, laxantivi è spettaculari. Sò usati per rilassate i musculi liscii di l'organi internu, è per riduce a permeabilità di i vini.

Berry di frutti sò usati in u trattamentu di disenteria, infizzioni tossica, colitis inespeccibile è avvilanatu alimentariu.

Hè revelatu chì u zucchinu strinutu di e raghji di u quì hè un attuali antibacteriale è hè assai efficace à trattà l'lambliasi è altri malatii causati da a multiplicazione di protozoa in u corpu umanu. Sò appiicati in u trattamentu di disordini gastrointestinali, ancu in i malati di a pelle. In questu casu, u zucche hè aplicatu à l'area affettata di a pelle in forma di lotioni è cumpressi.

I fiori di l'alchimia avè un effettu favorevoli à i prucessi metabolichi in u corpu. Sò ancu usati in u trattamentu di e malatie di a pelle associate à i disordini metabolichi. In più, i fiori di e spine anu un effettu laxativu leve, stimulan peristaltisi intestinali. In a malatia ipertintiva, l'infuzione di i fiori di u ghjornu hè assai usata, postu chì hà effetti sudari di imio-cronichi. Hè revelatu chì a decocção da i fiori di sta pianta reduce a permeabilità di i vini, anu un effettu antiinflamatori. In questu sensu, u scorpioni fiore chì si cunsiglià per piglià cù l'adenoma prostata, dispinia, neurgia, malati metaboliche, nausea. Inoltre, hè utilizatu com'è purgamentu expectoranti è pesta. A decocuzione di fiori hè utilita per u stimazione è a malatia di u fieru, i purulent diseases of the skin, furunculosis.

Leppi di spine sò un bonu diureticu è l'effettu laxativu, sò usati in u trattamentu di stimpia crunulica. L'infuzione di foglie suttu à lavore di a inflamazioni di a bocca. A decocuia di foglie spina hè prescribed for stíria cròmica, nefrite, cistite è e malatie dermatulogichi. I foglie cuttiglie, preparatu incù l'aghjunzu di l'acitu, hè un medio excelente di cura di ultracicelli è i vechji purulent. L'infuzione nantu à e foglie è i fiori di u spina hè prescritata per i prucessi infjammatori in a buca è a rina, cù dermatosi. Tè tè fattu di fiori è foglie hanu un effettu laxativu è pò esse purificatu u sangue. Ci hè prescribed for tossing, demande in l'urinazione, malatie di stomacu, menstruazione prolongata, cù diliziu di urolitisiis, cù rash in u zitellu.

U zuccheru, strappatu da i biscotti spinede, usa a cura di nosebleeds, di rinfriscà a gargia è a bocca, aiuta per sguassà a inflamazioni di l'encenuri di l'inoe. In a lotta contru a malatii infizziosi, u vinu spine hè ancu usatu.

Rizzi, scorchera è ghjovanu legnu di spine anu un effettu di sudore è di sudore. A decocuzione da a cortezza hè efficace da malaria è di malhezza, cù a temperatura corta di u corpu. A decocuile hè prescribed in l'eripipeli, è ancu cù i biancu com'è una solu suluzione. E inflamazioni di a pelle Erysipelous sò trattati cun una capa di caprina d'un corpu, appiecendu a lotione in forma fresca o cumpressi di caldu.