Sapori, pruprietà ùtule

U colulatore culore hè ancu chjamatu curly. A so testa hè una cullizzioni di broccoli curtimi succurbi chì finiscinu cù buds. Stu tipu di cole hè bè ragiunatu unu di i vegetarii più nutrittivi è più utuli. U scrittore famosu Mark Twain, bughjone, l'hà chjamatu un col cumunu cun una educazione superiore. Ùn puderebbe manghjarà tuttu: i zitelli è l'anziani, sanu è malatu, è tuttu per chì a fibra vuluntaria di u vegetale hè assicurata da facilmente è assulutamente, è ùn creanu micca prublemi à e persone chì ùn ponu micca manghjatu di col blancu in cunnessione cù e malatie gastrointestinali .

Sta funzione era cunnisciuta à e persone, ancu in tempi antichi, è per quessa i pòpuli di l'Asia è u Meditirraniu anu più usatu in a cucina è in u trattamentu, in particulari di u digestivu, u furu è a pelle. In quantu à l'organi di u digestivu, a famosa vitamina U (i so cuntenuti à a colifore à 2 mg%), quì ancu u nome di quale pruveni da a parola "ulcus" (latinu - "ulcus"), travaglia cusì. In un organu sano, mantene à u nivellu necessariu, i prucessi di produzzione di l'acidu è l'enzimi, è in i pazienti, invece, rinfurza l'epitelu di u stomacu è duodenu, mellora i prucessi metabolichi, è accummenta a curativi di difetti ulcerative in a mucosa.

In casu di gastritis cù acidezza ridutta, hè assai uttívi per beviti zucchera fresca di colore , u mezza tazza di tri voti l'oghje una ora prima di pranzu, per un periudu di tempu (un mesi, se ne necessariu, ripetite). U stessu trattamentu pè i hemorrhoids.

U culleghju impone in fronte di altri tippi di prutezione (finu à u 2,5%), è questu hè un materiale di custruzione necessariu, per l'organice di u zitellu è per u maturu. Sti prutini sò ricchi di ammininati à l'aminociti - arginine, triptophan, lisina è simile, è per quessa chì sò cunziddi chjappi. Metioni è di colina sò impurtanti per l'attività di u fianu è a viloria. A metionina è a cystine, amino acidi in a coliflora quantu in carne è pisci. Per quessa, tippu prudenzi nutrittivi è savurinu.

Infatti, a brùdda hè distinata da a so ricchezza di a vitamina: A, C (finu à 75 mg%, questu hè duppu quantu in l'agrumu, cusì 50 g di colti ponu furnisce un requisitu di questa vitamina), K, PP, B1, B2, B6. Vitamini A è C sò pertendu à l'antioxidanti più impurtanti, chì rinfurzanu a difesa di u corpu è a vitamina di u gruppu B, in più di e altre funziunalità, equilibriu u situ nervu di una persona.

A serie minerale hè rapprisintata da i salti di calciu, fosforu, potasio, magnesiu, ferru, in una forma digeribile faciule. Hà detectau pectini, malic è citri. Un rolu impurtante hè ghjucatu da u acidu tartronicu, chì impedisce a trasfurmazioni di zuccheru in fiori di grassu, è dettu chì a colifore hè un calore di u calori, pò esse cunsideratu un pruduttu utile per quelli chì importa di paginate è sustegnu di u pianu optimu di corpu.

Tuttu u complexe minerale di vitamina, chì si trova in a colza, acteghja in u corpu com'è un bonu anfitriu: stabilisci a prucessione hematopoièdica, metabolica, bone, prutestiva, protettiva è vascular. Cusì, a brùchila hè un pratiche dietetariu onorevoli è necessariu per tutte e categurìa di a pupulazione. Ancu pè i più "picky" (micca da i so culpa) diabetichi. Puderanu u zuccaru da a brùaccula, chì u glucosiu è a fructose prevalenu unu di zuccaru, è a saccharosa hè a quantità minima. Per e persone cù malatie cardiovascular, a colifloru hè ancu assai utile, cumu si sguassà u colesterolu è rinforza i vini.

Diversi tipi di colti, sicondu i dieti, sò una bona prutezzione contra u cancer. Questa solu s'applicava à a col rive, sicondu i scientificu americani è canadiani chì anu studiatu 1300 l'omi chì anu diagnusticatu cun cancer di prostata. Sò cunghjuntu: si u ghjornu di u pianu da stu tipu di cole, u risicu di tumore hè ridduchatu in u 52%. Perchè pruposti una dieta di col di u ghjornu in modu di prevenzione: primariu, è ancu di u sviluppu di forme severu di cancellu in l'omi.

In a mancanza di l'appetite, u stinimentu è a malatia di u fegatu, bessi brine casgiu aghjuntu . Sì i sciuri sò inflamati - aiuta à rinàchje cù u zucchinu frescu, diluita in meza cù acqua digià digià.

Per trattà i cernizzioni è e ferite chì ùn guariscenu pocu tempu, l'usu di foglie d'acelli: mettite i foglie cù a proteina prima, pusere nantu à una capa di giappi fracchiata in parechje strata, attache à a zona affettata è sdegnu cun un vesu.