Vulete viaghjà più longu - abbandunate e "vetutu rose-colore"

U problema anticu - chì diventà un liveddu longu - vene da i patriarcati biblika. Gerontologisti prupone piglià in qualchì fattore chì prolonganu a vita di una persona. È un locu impurtante in a so presentazione in i so tiuria hè a disputa, chì sarà più longa - un ottimista o un pesimista?


No tantu tempu hè stata creu chì solu un ottimista cù a so credoi in un futuru più brillanti hà più possibili di sopra à e malatie senza senile è l'altri "delights" chì venenu in età vechja. Ma l'articuli statìstichi realizati in diversi centri di ricerca disprovanu stu pusiziu.

L'Associazione Psiculogu Americana pubblicò i risultati d'un analisi di data recullata da 1993 à 2003 per trè gruppi di i seguenti categorie d'età: da 18 à 39 anni, da 40 à 64 anni è più di 65 anni. I urdineriori dumandonu à participanti à evaluà e cume sanu sanu cù a so vita in u mumentu è predichendu u so nivuru di satisfaczione cù u so stessu in cinque anni. E cinque anni dopu sò stati interrogati repetitamenti è paragunate cù e pruspettivi di cinque anni fà. In total, più di quaranta mila persone eranu entrevista.

I risultati di u gruppu anzianu - 65 anni o più, sò stunnati. U 25 per centu di i rispondenti indicanu i so pruspettivi quasi esattamente, u 43 per centu sottovalutò u so avvena, è u 32 per centu - sopravalutatu. Allora, frà ottimisori ottimisori chì esperonu 5 anni per a vita più giovanita per elli, 9,5% anu aghjustatu di a salute, è cum'è dopu averebbe osservatu, u risicu di morte o diventà incapacitatu in a prublema di u 10 anni cresce 10% participanti in u gruppu di età.

U capu di a ricerca crede chì questu hè perfettumente cumprumble, postu chì i citativi pessimici cresce à spessu di u destinu di qualcosa di truccu bruttu è sò moralmenti pronti per qualcosa. Eportanu un stilunatu di salvezza chì i so cumpagni, ottimistici, pagà più attente à a segurità à u travagliu è à domicile. Ùn pò esse disordinati, perchè u pesimismu - questu ùn hè micca una pretesta permanente à a vita, ma una attesta scettica per tuttu. Assicurà ùn ghjustificate sò capaci di scaccià i ghjovani, ancu ciò chì pò esse dite à l'anziani. E cumu pò mancu ùn ricurdà l'anécdotasi nantu à un vechju anu ghjocu chì ùn ùn pruvvidenza à e dumande nantu à i so affari è di a salute, ma risponde era di manera modesta: "Ùn aghju micca!".

I ricordi indicaru ancu chì l'anziani a megghiu ci anu più risicu di dannu, è, in cunseguenza, invalidità. Hè ancu entendutu: a ghjente cun grande ricchezze ùn vulete mette cun l'anni passati è pruvate à campà in modu più attivu. Allora u viaghju estremu è u fitness, è cumu dicenu: "capelli grisdi in una barba, un dimoni in a rib". Chì porta à diversi i ferite è à prublemi di salute inespettati.