Cuina spagnola naziunali

A cucina spagnola hè simili à a cucina di altre paesi mediterranea. Hè propiu pocu naturali chì a vicinanza geografica è a storia di u Meditirraniu, in u quale i destinazioni di parechji paesi chì campanu in questa regione sò intersindicati, anu a ragiunata chì in a cucina naziunali spagnola ci sò assai tradizzioni culinarii di altri paesi è, prima di tutti, i vicini più vicini - Italia è Francia .

Ma hè sempre a cucina naziunali spagnola - a più piccante, piccante è salata in u Southern Europe.

Per a cucina spagnola hè cunsigliu assai cumentu cù l'agliu, cipolle è l'acitu. Una lotta di pieni sò cucinati in pyluni è in un focu chjucu.

Inoltre, ogni provincia spagnola tenia a so propria, solu tradizzioni culuriti in inherenti.

Perchè a cucina catalana hè carattarizata da l'usu obligatoriu in tutti i platti di tutti i tipi di salsi, chì sò spessu i componenti principe di u platu. In a Catalogna sò 4 tipi principali di salsi. Questu - "sofrito" di cipolle, ajonchi, tomate, greens, pepini; "Samfaina" (samfaina) di l'albergini, u pumperu, i pumati; "Picada" di l'agliu, l'amanduli torriti, u greens; "Ali-oli" (ali-oli) da l'agliu cù l'aghjuntu d'oliu d'oliu.

I platti famosi di a Catalogna sò "casuela", suquet de peix (bevande d'oru densu da a linea di mare), mungetes con botifara (frittu in fasciante salchicha purcina di porcu cù guarnita di fasgioli bianchi), capi-i-pota hè cucinatu da i pezzi di porcu è a testa di porcu).

In Catalu, u pane biancu hè piaciutu, chì hè manghjatu cù l'oliu d'oliva, cunfisatu cù allu è u tomate. Servite com'è un pranzu, è per separà.


A cucina di Valencia hè tipicu di u Mediterraniu. Eccu, una paella cun una varietà d'ingredienti (fish, meat, mariscos, verdura), altri platti di rossu, per esempiu, u valatu valezzu valezzu di pesci è arròcchju, preparatu nantu à u carbonu in una tacca, hè perfetta.

In a cucina valinciana ci hè parechje platti vegetariani di leghji - fogghi, stufati, freschi. Cugliu assai vegetale in u campagnolu (pisto huertano) di pienu, fasgioli è fagioli.

I piatti dolci sò u legatu di u periodu "arabe" di a storia spagnola. Halva "turron", gelato, pasticcerie - tuttu questu eccu di a cucina araba.

A Madrid ova un locu spéciale in cucina spagnola. I platti più famusi - carne fritta in Madrid, "abomasum" (internu stewed, cut in pieces), coddu, "cossito madrilenio" (sopa di cicogna). Spicialmente famosa hè a Madrid "calos" - una cicculata di sangue, salsicce, cun pepite sauce, spicciati cù spices.

A cucina di a pruvincia di Meseta hè carattarizata da a preminenza di leghji, fagioli. Meseta puru coccia platti da carne di porchi, apposta da a ghjandi è a castagna, cum'è i pratiche di caccia.

In Castiglia La Mancia, a carne cuciata cun legumes, è insalata di carne, ova fritta è cracklings fritte sò assai populari.

U Paese Bascu hè un tipicu rappresentante di a tradizione culinaria spagnola di u nordu. Eccu a coccia di a famosa "famiglia", cumprese i piatti di "tavola di casa": "changurro" (crustaceiche è cravate), "marmataka" (patata cù cavalla).

Baschi anu un gran rispettu di i frutti di mare. Un pianu famusu hè "bacalao al pil-pil" (codice in Biscay), chì hè statu cù saziu d'alli. Moltu piazzatu di anguilla frittata quì, "kokotxas" (fini di mare pike). A dieta accerta ancu parechji moluschi, per esempiu, "pulpo a feira" (polpo pulito). A strada, l'ultimu pane hè più tipicu per a cucina di Galizia.

In altri pruvinci di u nord, l'acciughe, u fasgiolu, i prudutti varietà, i furmaglii eccessiali da a vacca, u caprettu è di u latru hè populari.

U nordu di a Spagna hè famusa per i so prudutti di qualità. I pruvinci di La Rioja è Navarra sò famusi per l'abbundanza è a varietà di l'alimentariu naturali. Questa alliatu, asparagus, cucumber, pepite, patate, lettuce, pira, pesche è altri, altri, altri.

Pranzi tradiziunali: "pimientos rellenos", "navarro cochifrito" (stufa d'agnellu).

Desserts - fruit canned, fruit in chocolate, buns. I piatti dolci, cum'è l'annunziate, hè u patrimoniu di a cultura araba.

A cucina andaluze incorpore e tradizione culinaria di i pòpuli chì hà abitata in u sud di l'Spagna.

A famosa sopra frio "gazpacho" vene da Andalucia. Hè quì chì hè stata inventata un mètudu per frittura di i fugliale. L'oliu d'aliva prodotta in u sud di l'Spagna hè cunsideratu u megliu.

Hè famosu in a cucina spagnola meridionale sò pescaitos fritos - i pezzi fritte fugliale chì sò manghjatu cù u caprettu è l'ossi, pinchos morinos (u marinatu meat cociutu à schieli), è i pagliaghji di porcu (u zucchininu di habugo deliciosu hè pruduttu in u mari pruvincia di Huelva).

Sì stanu in Spagna, assicuratevi di pruvà i platci internazionale chicchi - omelette spagnola "tortilla", salchicha affumicata "choriso" cù spices, manchego d'ovincia, periculinu "serrano", "hamon" periculu affumicato, è di sicuru " gazpacho ".