Mastopatia di u pettu

Malatii di glandula mammari senza assuciatu cù a gravidanza è a lattazioni sò chjamati dislasi di discomfortarii o mastopatii. I glansi mamari sò parti di u sistema riproducivu femminili, è per quessa l'oghjettu di ughjettu per l'hormone ovari, prolactin, perchè u tessulu glandulari di i glànduli mamarii sottupani i cambiamenti cichi à u ciclu menstruali, in accordu di e so fasi.

Hè perchè chjaru chì u cantu eccessivu o a mancanza di l'hormone sessu disrupta u regulamentu di l'attività di l'epitelu glàndulu di i glànduli di u mammari è pò purtà prughjetti patològichi in elli.

A mastopatia hè una di e malatie più cumuni trà e donne: a so frequenza hè 30-45%, è trà e femine cù patologia giniculogica - 50-60%. I casu più cumuni sò e donne di 40-50 anni, l'incidenza di mastopatizza minimizza, ma l'incidenza di u cancer di u cancer aumenta.

Forme di mastopatìa.

  1. Mastopatìa fibrucianistica difusa:
    • Cù a prevalenza di u cumpunente glandulari;
    • Cù u preminenza di u componente fibruali;
    • Cu preminenza di u cumpurtamentu cisticu;
    • Forma Composita.
  2. Cumpagnia fibrocystica nodale.

A mastopathia fibrua-cistiale cun predominanza di u computore glandulari hè manifestamentu manifestados da soreness, engorgement, densificazione diffusa di a glutena sana o u so situ. I sintomi intensificheghjanu in u periodu pre-menstruali. Sta forma di mastopatìa hè spessu locu in i ghjovani raggiani à u fini di a puberta.


Fibrous-mastomia cistia cù prevalenza di fibrosi. Sta forma di a malatia hè carattarizata da cambiamenti in u tissue connective ntra li particeddi di u pettu. Cù palpation, spessu, densi, archi chì sò identificati. Tali prucessi predomunu in e femine pre-menusalu.


Fibro-cistite mastopatica cù prevalenza di u cumpunstantxe cistiva. Cù sta forma, assai formazioni cistivi di una cunsistenza elastica sò furmati, limità da i tessuti. Un sintimu caratteristicu hè u dulore, chì s'intensifichevi davanti à a menstruazione. Sta forma di mastopatizza si produzioni in i donne in menopause.

A calcificazione di i cysts è a presenza di cuntenutu crucifii in elli hè un signu di un prucessu malignu.


A mastopatica fibrocystica nodulare hè carattarizata da i stessi cambiamenti in u tessuti di u glàndulu, ma ùn sò micca diffusa, ma localizzata cum'è unu o più nodes. I nodi ùn anu micca limite clarificate, aumentanu prima di a menstruazione è diminuisce dopu. Ùn sò micca cunnessi à a pelle.

U diagnosticu hè fatta nantu à a basa di sintomi subjectivi (cumbattiti per u paci) è esaminatu urdinariu, chì cumporta a palpazione di u pettu, in a pusizione supina, stannu cun l'esercitu sequenziale di tutti i quaderni.

Siegghi chi si trovanu duranti a palpation, in a maiò parte di casi, sò lucalizati in i settori superiori esterni di a glàndula. A volte, i precintamenti sò una coherenza micca uniforme.

Quandu presioni in i bòcciuli pò esse apparizione - trasparente, ligere o nuvole, cun un tinte verducenu, à volte - biancu, cum'è u latti.


U studiu spiciali utilizanu a mammografia, chì si realice in a prima parte di u ciclu menstruali. L'ultrasound hè ancu fattu in a prima fase di u ciculu. Spécialmente bien, ultrasound determina i cambiamenti microcistichi è educazione.

A risuscenza magnetica di l'imaghjini incù u sviluppu di cuntrastu permette di distingue lesioni benigni è maligni di i glànduli mamari, è ancu di definisce più più definite a natura di lesziunità di i nodi linftali axilinali, li spissati flimkien ma mhux biss malinni, iżda wkoll proċessi beninni fil-glandoli mammarji.

A biòpsia per puncture hè realizata seguita da un esibitu cytologicu di l'aspiratu. L'accurata di u diagnosi di cancru cun questu metu hè di 90-100%.

E donne incù trastornamenti menstruali spessu sottu una mastopatica fibrocystica, è questi taliani sò rischiati per u sviluppu di canculu di u minore. Dunque, un scuperta ginekulugia hà necessariu cumprendi a palpation di i glandula mammariali.

Una donna chì hà trovu un stretchimentu in a glàndula mamila hè sicurau da esse referita à un oncoloogru.

U trattamentu hè prescrittu solu quandu tutti i metudi di diagnostichi anu stati assicurati chì u paci ùn ùn hà mancu una formazione maligna. Fibroadenoma hè da esse sbulicati. L'altri formi di mastopatìa sò trattati cunzidirevuli.