Tetrastigma vuain (uva)

U genus Tetrastigma Planch. (Tetrastigma Planch.) Unisce 90 spezie di i pianti chì sò di a famiglia di uva. I crescenu in l'Australia Centrale (1 spezia), l'India orientale, in Malasia sò distribuiti à l'isula di New Guinea. Quessi sò arbusti impurtanti, corsi d'arriccatura sicchiali. I so foglie sò grossi, dividuti in 3-5 è à parechji 7 lobuli. I picculi fiori sò cullate in a inflorescenza di un falsu paraplu. Una funzione especialità di u genus hè u disegnu dissiccatu 4-lobulati di u pistil, per ellu riceve u so nome.

Tetrastigma hè carattarizatu da un criscenti rapidu: in pocu tempu a pianta pozza occupà una grandi superficia. Ùn esekideratu à e cose qualità, hè perfetta per i giardini d'invernali è i serdi. Pudete dinò in i piscatori, induve hè utilizzatu per l'urtulami.

Rapprisintanti.

Tetrastigma vuain (uva sottili) (Latinu Tetrastigma voinierianum (Baltet) Pierre ex Gagnep.). U nome sinònimu hè Vitis Vuinier (Latinu Vitis voinieriana Baltet). Questa hè una liana altamente forti, chì ponu più di 50 metri in largu. In cundizzioni naturali, u so troncu pienu liignisci è eventualmente diventenu un troncu curvatu putulente cun brocca pulita pseudosimpulose bruttura di corru gris-verde.

I foglie sò grossi, anu da vende longi (5 cm) di petioles grossi, palchati o tripletsi cumplessi, chì sò, sò furmati da 3-5 foglie foddi. I disticci di a foglia sò in edged with large teeth. A superficia più manca di a pala di a folla hè cummofonu cù i capelli marroni, u superiè nudu. À a superficia di u fondu sò quì i scuru di i glandusi resinous. I ghjovani sfereni sò lustru, nantu à u vechju - fosche. In i nodi di i zuccherivi giovani cù a foglia sò ghjerchissuti spirally twisted, cù chì a pianta hè guardata nantu à u sustegnu. Petite fiori di culore verdu, cullucatu in a inflorescenza di u scute. In i cundimi stanzi chì u tetrustigma fiori raramente. U fruttu hè in bagnu, in forma. In u populu, sta pianta hè chjamatu uva di raghjunu.

Regoli di Care.

Illuminazione. Tetrastigma vuane hè una pianta à tolorente à l'ombra, ma aveva luminosa luci difusa. Hè megliu criscinu à a finestra occidintali o orientale, ma pò esse spessu crescita in u nordu. À a finestra di l'orientazione miridiunali, a pianta cresce à creà a luminu diffusa, cusì a prutezzione da u sole di u sole. Per fà questu, pudete aduprà un tile transparente o carta, cum'è traccia di carta, tulli, gasa. Tetrastigma normalment cresce in luce artificiale. Per fà quessa, a pianta hè posta nantu à a lampa in una distanza di 50-60 cm.

Regime di temperatura. In primavera-estiu, u tetrupamia Vauanne prefémanni una temperatura di 20-27 ° C. In principiu di u vaghjimu, a temperatura di a temperatura graduali si deve pianu graduali, in u invernu, hè cunsigliu di 12-18 ° C. Cu regula curretta, a piantagione pò trasferitu una perdita di temperatura à 7-8 ° C.

D 'acqua. Da a primavera à u vaghjimu, tetrastigma deve esse abbastanza abbastanza, usando un'utilizazione fierida. A culmu di u sustratu ùn era seccu durante u tempu trà i regari. Principiu in u vaghjimu, u tisu rivolviu gradualmentu riduzzione. In cundizioni di un cuntenutu genovu, a regola deve esse fattu cun prudenza, evitendu u silt di soce. Ùn permettenu micca u sustratu per spertu.

Tetrastigma normalment porta l'acimentu di l'aria sicura, ma e cundizioni favurèvuli per questi situazzioni di l'alta humidità di l'aire.

Top dressing. Tetrastigma (uva), cum'è una liana forte cù e radichi forti, esige una bona alimenta. Cusì, ci vole à pona nantu à grandi caseddi o catuzzi, alimentati cù fertilizanti organici cù una freccia di ogni 2-3 simane. Ogni annu, avete bisognu di cambià u capu di terre in a bagnera. In u periodu di a vegetazione attuale hè cunsigliata per alimentà a pianta cada sema cù u fertilizante organico è minerale à u turnu.

Funzioni di cultivazioni. Per tetrustigma hè impurtante di furnisce un forte trellis. In i cundizioni di a stanza, hè necessariu d'attaccà a rivolta à u sustegnu di a so ghjovana età, aghjunghje à i bastone, lasce in u spice sottu à u limitu, altru anu da esse incontrollable da età. In tuttu l'annu pudete fà pruning e prischipku.

Trasplante. U trasplante hè realizatu ogni primavera. Sceglite una grande capacità per tetrastigma. Scurbi sò spessu cut off. Per i grani assai grossi, u trasplante pò esse rimpiazzatu cù una munzeddu di terra di nutrimentu frescu. U sustrato deve esse ligne à acidi (pH circa 6) è sò furmatu di foglia, turf, turf, humus è sabbia in proporzioni ugguali.

Riproduzione. Propagazione di raccjudi di uvaghji interni in tuttu annu. Primu cuttimentu in cuttimentu cù un rinomu è una fossa è razzii in e macellati à una temperatura di 22-25 ° C. I radichi sò furmati dopu 3-5 astri. Avè chì quandu pruduce i cuttings, a rina hà da esse ghjustu nantu à a superficia di u sustrato, altri ùn sia micca ghjudiziu. Scicchi arrotrati (in un mesi) deve esse prupositu in testelli di 7-8 centimuli. Per u travagliu, utilisate a terra custituita da l'humus, u turf è di a sabbia in proporzioni ugguali. I pianti giovani ci mancianu assai regiu è mantenimentu in un locu luminoso. U trasbalsu sò fatti in borsi di 9 centimetri, è in primavera a ghjovana pianta hè trasplantata à 11 centimetri.

Difficultà di cura.