A storia di u vegetarianizzatu cum'è una manera especial di manghjà

L'aderenti di u vegetarianismu cunsideranu u so sistema, quasi l'unicu modu per vive longu è senza malignità. Ci hè chì avà ùn ci hè bisognu à nimu per esse inventatu? A storia di l'emergenza di u vegetarianismu cum'è una manera especial di manghjà hè u tema di l'articulu.

A parola "vegetarianismu" pò esse traduzzione chjamata "crescente" (da vegetale inglese o di latinu "fugliore, salutariu, tutale"). In u quadru di stu sistema di alimentazione sò assai stictamenti, ognuna cù e so propri caratteristiche. In Auropa, à u cuntenutu Asia, induve hè cunnisciutu di u metu dieteticu di u mumentu anticu, u vegetarianismu hè appare à l'iniziu di u XIX seculu. Un sistema di alimentariu rivoluzionante interessa à i europei è hà cuminciatu à guadagnà novi persone. In u 1908, a Unione Vegetariana Internaziunale hè statu creatu. Oghje in u mondu, u numaru di quelli chì anu fora da u so menù menu alimentariu d'urìgine animali, hè stimatu in millions. Chì ghjè u sicretu di tali pupulanza di "l'amori di i ligumi"?

Miullu per andà in l'Himalaia!

Ci hè una vera antica tribù chì si manghja sola sola alimenta. L'abbitanti si trovanu in i fiumi di a muntagna l'annata, sò distinti per a salute è a longevità (110-120 anni), è i rapprisintanti di i dui sessi guardanu a so vigilanza è l'attività fìsica per un bellu pezzu, è e donne partenu i zitelli de 50 anni. In veranu furnianu nantu à quellu chì cresce nantu à a so tarra, cù leghje è frutti cunsurta prima. In u invernu, a dieta di i montafini compone di albitri secos, cereali di granu di granu è furmagliu d'ovinu. Ci hè un periodu in a vita di a tribù quandu e riservi di l'annu l'anu finitu, è i novi ùn anu micca riunatu - dura più di dui mesi. À questu tempu, a populazione lucali vive a mità di muzzicuni, cunsumando una volta un ghjornu un beie da l'albiteri secche. Hè improbabile chì l'abitanti di i paesi civilizzati parissenu d'accetta à e tradizione di l'Himalaia, anche si prumetti a longevità è a salute - sò troppu duru. Ma chì impedisce di piglià u prublema più preziosa? Per questu, ùn hè micca necessariu di andà à l'Himalaia!

In cerca di equilibriu

U vegetarianismu ùn privassi micca di fami sanu è u rejetu di cumpunenti necessarii di nutritura - prutini, di grassu è di carbuidrati. L'usu di varietalli verdura, frutti è frutte in l'alimentu permette "verdura" per truvà parechje equilibru raientu. I Proteins pruducini nocci è legume à a dieta vegetariana; carbuidrati, vitamini è elementi traccia sò abbundanti in legumi, frutti, erbe è cereali; U grassu essenziale di u corpu include l'olii vegetali (l'oliu, u girasole, i linseed, u cempu, a mustarda, u cornu, u nucliu, l'amandula, u cotonu, etc.). A menzione di u vegetariano classificatu avessi cusì: insalate di leghje di legge crudo è di ravioli (25%), frutta fresca o sumeriate (25%), culori verdi è razzioli culuratu nantu à u focu (25%), frutte, casgiu cottage, ancu tutti i tipi di prudotti è di pane, u zuccheru (10%); mantra, margarina, grassu di vegetale (5%). Condiments è cucitura vegetariana vinuca fora.

Pros and Cons

In u 1989, i spertorii di l'OMS ricanuscibbenu a dieta vegetariana com'è adegwata, ma un annu dopu i risultati di i novi studii sò raffinati: a dieta di l'omu mudernu devendia necessariu una proteina d'urìgine, è micca menu di u 30% di a robba tutale. Inoltre, l'usu prolongatu di u vegetarianismu ortugno à u tempu porta un deficitiu di ferru, zincu, calciu, vitamina A, gruppu B. D, è ancu di aminòculi essenziale, perchè in i vegetarii, i sustanzi chì sò prisenti in quantità scarsi o ùn sò micca quì. L'esclusione da a dieta di i prudutti d'urìgine uriginale hè moltu à u sviluppu di dysbiosis, l'ipovitaminosi è a pruteità. U vegetarianismu strettu ùn hè micca cunsigliatu per i zitelli, adulescenti, donne incantevuli, donni in nursing, è in l'atleti è e donne durante a menopausiu (u risicu di l'ostiaporatu hè creatu). U vegetarianismu pò esse dimustratu in parechje malatie (in a forma di ghjorni di velvete o i cursi curtite): ipertesi, arteriosclerose, gout, obesità, urolitisiis cù urataria, peleonefritis, falli renali cruniana, hepatitis aguda o cirrhosi (solu prudutti di a pianta cù una cantina minima di proteins è grassu). Cù l'aiutu di dieti vegetariani ùn pudere micca solu riderefanu di l'excrementu pesu, ma ancu di migliurà u metabolismu, nurmalizà a digestione, è ancu pulisce u corpu di toxine.

I vantaghji induvinici

Forsi avete avvistu chì cù questa o questa malatia, perde u vostru prumessu: u corpu salva a so energia, perchè si bastavanu à cummattiri la malatia, è gastrudu nantu à u trattamentu l'alimentariu pesci per chì hè troppu inghjocu. Ricuperazione, vi cunsigliu assicurà avanzami u pezzi, tutte e verdura è insalate, ma u desideriu di manghjarete una piccetta o un sandwich cun sausage hè solu à pocu tempu. È ùn ci hè nunda chì sorprendu in questu: u metabolismu rallenti in a vostra malatia è a vostra regula digestiva hè più faciule di digià frutti è ligumi, zucchetti è cereali. Inoltre, i vegetarii freschi (in particulare col è carotte) sò utili ùn solu com'è una fonte di vitamini è microelements benefiziusi. Vulenu una scola "sweep" i rossi di l'alimentariu digià di u intestinu, liberatu da e toxine. Sì bisognu di a vostra professione ùn si move micca moltu durante u ghjornu, bisognu di una dieta vegetale. Da u tempu à u tempu, assicuratevi di pratica di scaricamentu di ghjornu senza l'alimentariu d'animali, vìviri zuccheri è zuccheri di frutta fresca. È vi cuntene chì a digestione hè megliu. Se ùn avete micca diventà un "vegetale puro", piglià un regnu utile: combina carne è pisci micca cù i purcelli sputichi è pasta, ma cù stufa verdura, insalata è di altre platterie "verdura". Allora u cena serà assimilata megliu è ùn ùn serebbe pisanu in u stomacu, invece di letargia è frustrazzione dopu avè manghjatu.

Cose da ricurdà

Per tuttu l'utilità di u vegetarianizzatu hà parechje eredate rivoluzioni, chì avete da ricurdate. Cusì, cù l'aiutu di l'alimenta di a pianta, hè quasi impussibile supplementà u corpu cù u ferru (necessariu per a hematopoiesi), a vitamina B12 (attivate a divizzioni celica, hè rispunsevule per a rinnuvamentu di a pelle è u funziunamentu stabile di u sistema nervu). Dunque, in casu d'anemia, a pregnancy and lactation, u vegetarianismu ùn hè micca ricunnisciutu, nè cun l'esercimentu fisicu intensivu (una necessità necessaria per l'estrutazione di e cèl·lula, è i musculus necessanu per a recuperazione veloce). Una severa contraindicazione à "ligumi" hè a colitis (per a parte di l'inguernu mucoso inflamatu, l'alimentu vegetale hè pocu digerutu, chì face a fermentazione è a flatulenza), i malati pancreatichi (alimentu vegetariano pò pruvucà a diarrea). Avemu bisognu di piglià in cuntà i peculiarità di a nostra zona climatologica: in a staghjunura fridda, l'energia addumata hè necessaria per mantene a temperatura di u corpu, chì, sfortunatamente, ùn pò micca esse furnita da una alimenta di a pianta. Quandu a pianificà una transizione à un novu sistema alimentariu, fate dunque cunsultate un duttore. U selezziunamentu sti o altre prudutti ponu detti l'estatus di salute, età, vita di vita.