Supplements alimentarii in alimentariu

I supplimenti nutrizionale sò chjamati sustanzi sintetici o naturali, chì sò deliberatamente introduttu in prudutti di l'alimentariu per alcuni certi ghjan tecnologici. Ancu sti sustanzius sò cunnisciuti cum'è additivi di l'alimentariu diretta. Oghje, a maiò parti di a branche di a industria alimentaria - confetteria, distillaria, fish and meat processing, cerveza, non-alcoolate, panificà è altri - tutti cose d'altri additivi alimentarii.

Classificazione per numme

In i paesi di l'Unione Europea, un sistema di numerazione particulari hè stata utilizata per classificà l'additivi tali da u 1953. In questu, ogni additivu hè u so propiu unicu unicu, cuminciendu cù a lettera "E". Stu sistema di numerazione hè stata finalizzata gradualmenti è dopu aduttata in u Codex Alimentarius.

In questu sistema, ogni aghjuntu hè indicatu da a lettitudine "E" cù u prublemu vicinu (per esempiu, E122). I numeri sò distribuziutu ccu seguenti:

Periculu di qualchì additivu alimentariu

Tali additivi sò generalmente necessari per migliurà l'estabilizazione è a salvezza di l'alimentariu, per parechje scopi in a pruduzzione, l'almacenamiento è l'embiu, per allargà a vita di u pruduttu. In ogni casu, hè cunnisciutu chì, à una certa centru di cuncentrazione, i supplementi ponu presentà una minaccia à a salute umana, chì qualchissia micca di i fabricanti nemmenu.

In i media, pudete spessu vede rapporti chì un additivu particulare pruponi allergias, cancer, trastes stomach, etc. Ma deve esse ricordati chì l'influenza di qualunqui sustanzita pò varià secondu a quantità di a sustanza è e caractere individuali di una persona. Per tutti l'additivi, e ritmi di u cunsumu ghjornu sò definiti, u eccessu chì prupone effetti negattivi. Per i sustegenu diverse, a dosa pò varià da uni pochi miligrammi à una dèma di gramma per kilogramma di u corpu umanu.

Hè ancu ricurdatu chì alcuni di sti sustanziali anu un effettu cumulativu, per esse, si pò accumminate in u corpu. U cuntrollu di u fattu chì l'alimentariu cuntenutu suppulu, per supòttu, hè in còdice à i pruduttori.

U nitru di sodiu (E250) hè in generale in a salsiccia, ma questa sostanza hè una sustancia tossica di generali toxicità (più di a mità di i rattuli morsi quand'elle sò una dosi di più di 180 mg per kilogramma di pesu), ma ùn ci hè micca prublemi nantu à a so applicazione pratica à u mumentu, perchè hè u "pocu mali", chì furnisce una bona apparenza di u pruduttu, è da cunseguenza u vulume di vendita (per esse sicuru d'avà hè abbastanza per paragunà u culore di i salite di u salottu cù u culore di casa). In altìssima qualità di saliti affumicati a norma di nitrite hè più altu ch'è in salsicce cociuti, cum'è generalmente hè accettata chì sò cunsumati in quantità più chjuche.

L'additivi rimanenti ponu esse cunsideratu assai salvu, cum'è a sucrose, l'acidu lattiku è altri. In ogni modu, i metudi di a so sintesi sò diffirenti di paese à paese, per quessa, per quessa, u so periculu per l'organisimu pò ancu esse diffferenti. Quandu i metudi di analisi anu sviluppatu è i novi dati nantu à a toxicità di additivi apparentanu, i normi per u cuntenutu di diversi sustanzi in l'adittivi alimentari pò varià.

Per esempiu, prublemi di cunservà cunsideratu E121 cuntatu di u carbonate è u formaldehyde E240 sò attualmente ricunnisciuti com'è dangerous è pruibiti per l'usu. Inoltre, additivi innocu à u corpu di una persona, micca necessariu pernicu per ogni persona, perchè i figlioli, persone allergii è anziani apprizzieghjanu utilizà menu suplementi nutrizionale.

Unie parechji pruduttori per scopu di marketing, invece di u còdice di letteratura indica u nome di l'addittivu (per esempiu "glutamate sodium"), l'altru aduprate un registru chinu - è u chimicu è u còdice di letteratura.