Perchè l'acidu ascorbicu si prisentanu in l'alimentariu

L'acidu Ascorbic hè un altru nome per a vitamina C. L'impurtanza di questu compostu hè certamente intesa da ogni persona. Ma ogni sapiutu ciò chì u valore speċifiku di a vitamina C hè di prucessi fisiulogichi? Perchè chì l'acidu ascorbicu si prisentanu in l'alimentu è chì tipu di disturbi si pò esse quandu questa sustinzione attiva hè deficiente?

Stu cumpostu attivu biologicu hè un altru nome - vitamina antiscorbuttica. In i tempi antichi, quasi tutti i marineri, per andà in un viaghju largu, dopu qualchì tempu facianu una malatìa chjamata scurvy. I sintumu in sta malatia eranu severi chjusi di sagnu, sannula è perdita di denti. In quelli ghjorni, a ghjente ùn sàia nunda ùn hè micca solu di l'acidus ascorbic, ma in generale nantu à vitamini. Siccomu l'aghjunghje di frutti è ligumi nantu à a nave anu passatu in i primi mesi di u viaghju, è a durata di u viaghju sana era quarchi dui o trè anni, u mutivu di u sviluppu di scurvy in l'equipaggiu di a nave diventa bellu. U fattu hè chì a fonti principali di l'ingestinamentu di l'acidu ascorbicu in u corpu umanu sò tutti tipi di frutti è ligumi. In ogni di elli, sempre in questa o questa quantità hè necessariu presente sta vitamina. A sparizzioni cumpleta di l'ascorbic acidi da l'ingesimu di l'alimentu (chì hè osservatu in l'assenza di frutti è ligumi in u dietu) necessariu pruvucà u sviluppu di scurvy. Sta malatia si trova per una viulenza di a sintesi di a proteina di colaggine intracellulare. Comu u risultatu, a permeabilità è a fragilità di i vini sanguini cresce assai.

L'acidu Ascorbic mustu esse presente in l'alimentu durante u periodu di friddi massivi. Perchè i medichi ci ricumandenu di piglià a vitamina C in questi perdi? Ci hè chì l'acidu ascorbic hè capacitu per rinforza significativamente a immunità umana, da quella u nostru corpu si face più resistente à l'effetti di ogni tipu di infezzioni virali è bacteriale. Cù i primi sintomi di un friddu, hè cunsigliu chì tichjate subitu in "shock" dosi di l'acidu ascorbic. Stu approcciu pò aiutà assai in a lotta contru a malatia.

A prisenza di quantità suffirenzi di l'acidus ascorbic à l'alimentariu aiuta ancu aiutu à pressione di sangue (chì hè assai impurtante per e persone chì anu soffrenu di l'ipotensione). A vitamina C hè ancu un antioxidante putente chì impedisce à l'effetti negativi di i radicali liberi chì distruzanu molte molte impurtanti in a cellula di u corpu vivu.

A dosi di ghjocu di l'acidus ascorbic per un adultu hè circa 100 mg. I prudutti di i prudutti più impurtanti chì devenu esse presentati in l'alimentariu per furnisce a quantità di l'acidu ascorbic, com'è a digià sappiutu prima, legumes è frutti. Li dirigenti in u cuntenutu di l'acidu ascorbic pò esse chjamatu silvestre rose, grosu negru, agrumi (limonu, aranci, mandarine), prezzu.

Comu agenti preventivi è terapèutichi, l'acidu ascorbic hè recomandante per variate malatii di u sistema cardiovascular, organi respiratorii, fegate, rinduli, disordini di l'articuli, avvilinatu cù veleni. Grandi dosi di l'acidu ascorbicu reduci l'effetti dannuzii di i sustanzi periculosi in u tabacco fumu. Per quessa, i prudutti chì contientanu l'acidu ascorbic, devanu necessàbbilamenti prisentà in a dieta di i fumatori (per elli a dosi di ghjornu di vitamina C pudete alcune 500 - 600 mg).

Cusì, u rolu di l'acidus ascorbic à a mantenimentu di a salute umana hè assai impurtante. Per assicurà u flussu nurmale di assai prucessi fisiulogichi, a vitamina hè necessariu per entra u nostru corpu cù l'alimentariu.